Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Kalıcı Kilo Vermenin Yolları Nelerdir?

Yaşam Standartlarınızı Değiştirin, Verdiğiniz Kiloları Geri Almayın!

Hepimiz verdiğimiz kiloları geri almamak, yeni görünümümüzü uzun süre korumak isteriz. Ancak diyetisyen desteği ya da ünlü diyetlerle birlikte kilo verdiğimizde, kazandığımız sağlıklı beslenme alışkanlıklarını zayıfladıktan sonra devam ettirmediğimiz için kilo almamız kaçınılmaz olur. Ne kadar hızlı kilo verirsek o kadar hızlı kilo alırız. Sağlıklı kilo verme amacında olan kişilerin öncelikle yapması gereken şey bir diyetisyen yardımına başvurarak sağlık kontrolünden geçmelidir. Ardından kişinin yaşı, boyu, kilosu ve fiziksel aktivite düzeyi hesaplanarak bir diyet listesi hazırlanmalıdır. Bu durum tüm sağlıklı kilo verme ve sağlıklı zayıflama yöntemlerinin başında gelmektedir.

Kilo vermenin en kolay yolu ne?

Kolay kilo verme yolları dendiğinde akla ilk olarak diyet yapmak gelir. Ancak her gün bir yenisinin çıktığı diyet yöntemlerinin hangisinin ne derece faydalı olduğu sorusu sürekli kafaları karıştırmaktadır. Şunu da unutmamalısınız ki diyet sadece bir zayıflama yöntemi değil aynı zamanda sağlıklı yaşamanın da önemli bir yoludur. Bu nedenle kısa süreli diyetler yerine kişiler bir yaşam felsefesine dönüştürebileceği beslenme biçimlerini benimsemeleri gerekir. Böylece kişi hem sağlıklı kilo verme ve sağlıklı zayıflama amacına ulaşmış olacak hem de kalıcı kilo verme sürecinin ilk adımını atmış olacaktır.

 

Kalıcı Kilo Vermek İçin Sağlıksız Alışkanlıklarınızı Bırakın!

Kalıcı kilo vermenin yolları için söylenebilecek bir diğer husus da kolay kilo verme yöntemleri diye bir şeyin olmadığıdır. Elbette herkes rahat bir şekilde kilo vermek ister ancak bu sandığımız kadar kolay olmamaktadır. Şok ve aç bırakan diyetler kalıcı kilo vermek dahil hiçbir yararı olmayan uygulamalardır. Bu nedenle kalıcı kilo vermek istiyorsanız bunu hayat felsefesine haline getireceğiniz ve uzun vadede kilo vermenizi sağlayacak yöntemleri benimsemeniz faydanıza olacaktır. Peki kalıcı kilo vermek için sağlıklı zayıflama yöntemleri ve sağlıklı beslenme yöntemleri nelerdir? Birlikte inceleyelim…

Kilo verirken yapılan yanlışlar!

Kalıcı kilo vermenin önündeki en büyük engellerden biri de zayıflamanın az beslenerek mümkün olacağı düşüncesidir. Bu az beslenme sizi açlık krizlerine sürüklerken akıbetiniz buzdolabı önünde sağlıksız besinleri tüketmek olacaktır.

Aynı zamanda diyet yaparken algıda seçiciliğiniz fazlalaşır. Tatlıyı çok seviyorsanız her yerde tatlı görürsünüz. Midemde bir delik var galiba, yiyorum doymuyorum diyorsanız, büyük olasılıkla insülin direnci, şeker düşüklüğü gibi bir metabolik hastalığınız vardır. Yani kilo almanızın ya da verememenizin nedenini bilmediğiniz bir hastalık kaynaklı olabilir.

Ayrıca halsizliğiniz varsa ve vücudunuz şişiyorsa tuzlu yiyecekleri daha çok tüketirsiniz, bu durum da tiroid bezlerinizin sıkıntılı olduğunu gösterir. Dolayısıyla kilo verirken doğru hareket etmek için ilk iş olarak herhangi bir hastalığınızın olup olmadığını tespit etmek için doktor kontrolünden geçmeniz gerekir. Aksi taktirde verdiğiniz kiloları geri almanız kaçınılmaz olacaktır.

  • Doyduktan sonra yemeye devam ediyorsanız,
  • Gece yemek yiyorsanız,
  • Öğün atlıyorsanız,
  • Hızlı yiyorsanız,
  • Yemek ziyan etmemek için yiyorsanız,
  • Strese girdiğinizde yiyorsanız,
  • TV seyrederken atıştırıyorsanız,
  • Alkolü sık tüketiyorsanız kilo vermeniz zor olacaktır.

Hatalarınızı tespit ettikten sonra yaşam tarzınızı değiştirmek için uzman bir diyetisyen ile birlikte hareket ederek zayıflayabilirsiniz. Kalıcı kilo vermenin yolları için diyet uzmanının görüşlerine önem vermelisiniz.

[widget-87]

En etkili kilo verme yöntemleri nelerdir?

Kalıcı kilo vermenin yolları denildiği kadınların aklına ilk olarak diyet ve spor yapmak gelmektedir ancak bu bilgi tek başına yetmemektedir. Çünkü kilo vermenini yolları kişiden kişiye farklılık gösteren bir durumdur. Hem kalıcı kilo vermek amacındaysanız bunu en sağlıklı şekilde yapmanız gerekmektedir. Aksi taktirde kalıcı kilo vermek imkansızdır. Bunu başarabilmek için dikkat etmeniz gereken bazı sağlıklı ve kalıcı kilo verme yöntemleri vardır.

  • Sabahları bol bol su içmek,
  • Yemeklerde hindistan cevizi yağı kullanmak,
  • Şekerden uzak durmak,
  • Hamur işlerinden uzak durmak,
  • Aşırı yağlı gıdalar tüketmemek,
  • Kızartmaları menülerden çıkarmak,
  • Yeşil çay ve kahve tüketmek en etkili kalıcı kilo verme yöntemleri arasında başı çeken uygulamalardır.

Birçok uzman diyetisyenin sağlıklı zayıflama yöntemleri olarak önerdiği bu yöntemlerle kalıcı kilo vermek mümkündür. Aynı zamanda verilen kiloları geri almamak için de kilo koruma programlarıyla dengeli beslenmeye devam etmek gerekir.

Kalıcı Kilo Vermek Sizin Elinizde!

Kalıcı kilo vermenin yolları tamamen sizin iradenizden geçiyor. Şikayet ettiğiniz fazlalıklardan kurtulmak için alışkanlıklarınızdan fedakarlık etmelisiniz. Kalıcı kilo vermek için, bol bol sebze meyve tüketmelisiniz. Özellikle az miktarda yağ ile hazırlanmış salatalar işinizi kolaylaştıracaktır. Ayrıca ara öğünlerde sağlıklı atıştırmalıklar tüketmek kilo korumak için avantajlıdır. Spor yapmak, kalori hesaplamak ve iyi uyumak da kilo koruma yöntemleri arasındadır.

Sağlıklı zayıflamak için diyetisyen desteği şart!

Siz yine de kalıcı kilo vermek için diyetisyeninizi bulun. Kalıcı kilo vermenin yolları, verilen kiloları geri almamak ve kilo koruma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olun. Size özel beslenme programlarıyla zayıflayın ve böylece verdiğiniz kiloları geri almaktan kurtulun. Unutmayın, kalıcı kilo vermek sizin elinizde…

[widget-89]

Yorum Yap