Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Sık Acıkmanın 6 Nedeni

Kendinizi Sürekli Aç Hissetmenizin Sebebi Ne Olabilir? Sık Acıkma Nedenleri!

Sürekli aç hissetmek, ne kadar çok yese dahi doymamak son zamanlarda sıkça karşılaşılan beslenme bozukluklarından biridir. Kimi stresten kimi de gerçekten acıktığı için yemek yiyor dediğimiz bu tarz kişilerin aslında ciddi sağlık sorunları olabilir.

Sık acıkmanın nedenleri kişiden kişiye farklılık gösterdiği için özel olarak araştırılmalıdır. Ayrıca diyetisyen tarafından yapılacak analizler sonucunda doğru tedavi yöntemleriyle giderilmesi gereken ciddi bir sorundur. Sık acıkma nedenleri ya da sürekli aç hissetme sorununun altında tedavi edilmesi önemli olan sağlık problemleri yer alabilir.

Uzmanlar tarafından araştırılan sık acıkma nedenleri ve çıkarılan sonuçlar, sık acıkma hissi ve açlık krizi olarak adlandırılan problemlerin çözümünde oldukça aydınlatıcı olmaktadır. Kişinin sağlığını ve sosyal hayatını etkileyen sık acıkma nedenleri genel olarak şunlardır:

1. Safra Azlığı

Sık acıkmanın nedenleri arasında safra azlığı olabilir. Eğer lifli besinlerden yoksun besleniyorsanız midenizdeki açlığı tetiklemiş olursunuz. Vücudun ihtiyacı olan hayati maddeleri içeren lifli besinleri tüketirseniz safranızın düzenli çalışmasını sağlarsınız.

Günde 5 kez bir avuç dolusu meyve veya sebze tüketerek gerekli safrayı sağlarsınız. Çabuk acıkmanın nedenleri arasındaki bu durum vücudunuzun enerjisiz kalmasına da neden olabilir.

2. Hormon Azlığı

Sağlıklı besleniyor ancak kilo alıyorsanız tiroid bezinizde rahatsızlık olabilir. Bu organın az çalışması durumunda metabolizma bundan olumsuz etkilenir. Bu da sık acıkma nedenleri arasındadır.

Dolayısıyla sürekli acıkma hissi duyarsınız. Kan testi yaptırarak sık acıkma hissi ve açlık krizi endişelerinizin nedenini açıklığa kavuşturabilirsiniz.

[widget-87]

3. Az Sıvı Tüketmek

Çabuk acıkmanın nedenleri arasında az su içmek de yer alır. Gün içinde su içmeyi unutmak sonrasında midenizin kazınmasına ve ağzınızın kurumasına neden olur.

Açlık hissinizi bastırmak istiyorsanız elinizin altında her zaman su bulundurmalısınız. Bu yöntemle açlık krizlerini önlemenin yolu sandığınızdan daha basit olabilir. Sık acıkma nedenleri arasında az sıvı tüketmek de var.

4. Az Gün Işığı Almak

Sürekli acıkma nedenleri arasında gün ışığından yeterince faydalanmamak da yer almaktadır. Güneş ışığı görmeyen vücudumuz çareyi yatlı ve yağlı besinlerde bulur.

Bu sorundan kurtulmak için de öğlen saatlerinde gün ışığından yararlanmak için dışarı çıkmanız gerekir. Aynı zamanda spor yaparak sağlıklı yaşamı alışkanlık haline getirmelisiniz. Böylece sürekli acıkma hissi ve açlık krizi gibi durumları engellersiniz.

5. Çok Atıştırmak

Sürekli acıkma hissi yaratan bir diğer etmen de çok atıştırmaktır. Çikolata, makarna, cips gibi besinler bizi uzun süre tok tutmuyor. Açlığımızı gidermek için atıştırmalıklara başvurmak yerine ara ve ana öğünlerde sağlıklı beslenerek iyi bir alışkanlık kazanmamız gerekiyor.

Sık acıkma nedenleri arasındaki bu durumu önlemek için atıştırmalıklardan uzak durmanız gerekiyor.

6. Aşırı Stres

Stres hormonları çok çalıştığında açlık krizi de kapıda demektir. Bu durumda yapılacak tek şey stres faktörünü ortadan kaldırmaktır. Sık acıkma nedenleri arasında stres çok etkili bir faktördür.

İyi bir çalışma planı hazırladığınızda iş yetiştirme ya da ödev yapma kaygınız olmayacaktır. Aynı zamanda molalarınızda egzersiz yaparak kendinizi rahatlatabilirsiniz. Sürekli aç hissetme durumuyla karşılaşmazsınız.

Ayrıca sık acıkma nedenleri ve sürekli aç hissetme durumu; kan şekerinin düşmesine neden olan şeker hastalığı, hipoglisemi gibi sağlık sorunlarından kaynaklı olabilir. Çabuk acıkmanın nedenleri arasında tiroit de neden olabilir. Sürekli aç hissetme sorunu işlenmiş ürünler, şeker içeren gıdalar veya tek başına yoğun karbonhidrattan oluşan öğünler nedeniyle de olabilir.

Sık acıkma nedenleri ve sürekli açlık hissinin sebepleri bilindiği taktirde tedavi edilmesi daha kolay olacaktır. Bu nedenle ilk olarak sorunlarınızın tespiti için diyet uzmanı ve beslenme danışmanlarından destek almanız gereklidir.

Çabuk acıkmanın nedenleri tespit edildiğinde tedavisi de daha sağlıklı olacaktır. Bilmediğiniz ya da tahmin etmeyeceğiniz bir sağlık sorununuz olabilir, dikkat edin!

[widget-91]

Yorum Yap