Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Mevsime Uygun Beslenme - Meyve Yemenin Önemini Fark Edin!

Gençlik ve Sağlık Kaynağı Meyveler! Mevsime Uygun Beslenme

Doğanın bizlere en lezzetli armağanı olan meyveler, vitamin, mineral ve lif içeriklerinin yüksek olması nedeniyle hem günlük beslenmede hem de diyetlerde önemli bir besin grubu olarak karşımıza çıkıyor. Sağlıklı bir beslenmenin önemli parçalarından olan meyveler, özellikle gelişim çağındakiler ve yaşlılar için olmazsa olmaz gıda grupları arasında yer alıyor.

Meyve yemenin önemi aynı zamanda birçok kronik hastalığın riskini azaltmasında ve zayıflamada da görülüyor. Özellikle diyetisyenler, kilo vermek isteyenlere meyve tüketmelerini öneriyor. Mevsime uygun beslenme hem sağlık kazandırıyor hem de daha fit bir vücut!

Elmadan armuda, kirazdan üzüme kadar meyve yemenin faydaları ve mevsime göre beslenme şekilleri yazımızda. Okumaya devam edin…

 

Meyve Tüketmek Neden Önemli? Mevsime Göre Beslenme Sağlık Demek!

Meyve yemenin yararları, bazı sebze ve et türlerine göre daha fazla olduğu için tercihlerinizi değiştirebilir. Yüksek miktarda vitamin ve mineral içeren meyveler, sıvı ve posa içerikleriyle de günlük ihtiyaçlarınızı yüksek miktarda hem de vücudunuza herhangi bir yük yapmadan karşılamaktadır.

Meyve yemek; süt ve ürünleri, et ve ürünleri, tahıl grubu, sebze ve yağ gibi makro besin öğeleriyle birlikte hem organlarınızın hem de sinir sisteminizin doğru şekilde çalışmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda meyve yemenin önemi şeker tüketiminde de görülür. Meyve yiyerek vücudunuza doğal şeker aldığınız için tatlılara ve şekerlemelere ihtiyacınız kalmaz. Mevsime uygun beslenme sayesinde vücudunuzun ihtiyaçlarını karşılamış olursunuz.

Su deposu olan meyveler sayesinde de vücudunuz susuz kalmaz, cildiniz tazelenir. Meyve yemenin faydaları olarak daha dinç ve enerjik olduğunuzu da gözlemlersiniz.

[widget-87]

Meyve Yiyerek Kilo Vermek Mümkün Mü? Mevsime Uygın Beslenme İle Zayıflayın!

Meyve yemenin önemi diyetlerde de karşımıza çıkıyor. Yapılan araştırmalara göre yetersiz meyve tüketimine bağlı hafif kilolu ve obez kişiler arasında anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Yani az meyve tüketenler daha kilolu!

Bir diğer araştırmaya göre de yetersiz meyve tüketimi nedeniyle bel ve kalça bölgesinde yağlanma daha çok görülmektedir. Meyve yemenin önemi su ve posa değerinin yüksek olması açısından şişmanlığı önleyici olarak karşımıza çıkmasıdır. Meyve tüketimini tercih eden kilolu insanların daha kolay zayıfladığı görülmüştür.

Meyvenin faydaları arasında ayrıca diyetteki doyuruculuğu arttırması da yer almaktadır. Günde 2 – 3 porsiyon meyve tüketimi açlık hissini bastırmakta ve kilo vermeyi kolaylaştırmaktadır. Mevsime uygun beslenme, özellikle kış aylarında kişiyi hastalıklardan koruması açısından önemlidir.

Hangi Meyveleri Tüketmeliyiz?

Meyve yemenin öneminin büyük olduğundan bahsettik. Şimdi de hangi meyveleri tüketmeniz gerektiğine bir bakalım. Meyve yemenin faydaları açısından baktığımızda özellikle kuru meyvelerin açlığı yatıştırması açısından dikkat çektiğini söyleyebiliriz. Kuru meyveler ana öğünler arasında kan şekerini dengelemek, tokluk hissini sağlamak, tatlı isteğini gidermek için oldukça hızlı ve lezzetli bir seçenektir.

Su miktarı fazla olan greyfurt, elma, nar, karpuz, portakal en sağlıklı meyvelerden. Aynı zamanda sindirim sistemini çalıştıran ayva, armut, erik, kivi, ananas gibi lif içeriği yüksek meyveler de olmazsa olmaz. Avokado, Hindistan cevizi, ananas, papaya, şeftali de tüketilmesi gereken meyvelerden. Ancak unutmayın, meyvenin faydaları, onları düzenli tükettiğinizde görülür.

Kilo Almak İstemiyorsanız Bu Meyvelere Dikkat Edin!

Meyve yemenin faydası çoktur ancak bazı meyvelerin şeker oranı yüksek olduğu için ya da sindirim sistemini kötü etkiledikleri için dikkatli tüketilmesi önerilmektedir. Bağırsak hareketlerini yavaşlatan muz, kan sulandırıcı etkisi olan kiraz, ülseri tetikleyen kavun, düşük tansiyon riski yaratan armut dikkat edilmesi gereken meyveler arasında yer almaktadır.

Şeker içeriği yüksek olan muz, karpuz, kavun, üzüm, kuru meyveler, armut, incir, dut, hurma gibi meyveleri tüketirken de porsiyon kontrolü yapmakta fayda vardır. Meyve yemenin önemi, meyvelerin faydaları ve sizin için en yararlı meyveler hakkında diyetisyeninizden bilgi alabilirsiniz. Mevsime uygun beslenme önerileri alarak sağlığınızı koruyabilirsiniz.

[widget-91]

Yorum Yap