Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

B Vitamini Açısından Zengin Besinler ile Tanışın!

İşte Sağlıklı Yaşamak İçin Tüketmeniz Gereken B Vitamini İçeren Yiyecekler!

B vitamini B1,B2,B3,B5,B6,B10,B11 ve B12 vitaminlerinin yer aldığı bir gruptur. B vitamini faydaları saymakla bitmez. Bu nedenle tüketimi oldukça önemlidir. B vitamini içeren yiyecekler bağışıklık sisteminin güçlenmesine, beyin fonksiyonlarının düzenli şekilde çalışmasına yardımcı olmaktadır. Sinir sistemimizi korumakta olan kırmızı kan hücrelerinin artmasını sağlayan besinlerde b vitaminleri tarafından karşılanmaktadır. Bu nedenle b vitamini besinleri muhakkak tüketilmelidir. Peki, b vitamini besinleri nelerdir? B vitamini içeren yiyecekler hangileridir? Öğrenelim…

1. B1 vitamini içeren besinler

B vitamini içeren yiyecekler oldukça fazladır. B vitamini grubunda yer alan B1 vitamini de birçok besinde bulunur. Fındık, fasulye, nohut, karnabahar, maydanoz ve bezelye b vitamini besinleri b1 vitaminini barındıran besinlerdir.  B vitamini içeren yiyeceklerin tüketilmesinde büyük yarar vardır.

2. B2 vitamini içeren besinler

Ispanak, muz, yumurta, fasulye, böbrek ve mantarda B vitamini içeren yiyecekler arasında yerini almaktadır.B2 vitaminin tüketimi bağışıklık sistemini güçlendirmek için oldukça faydalıdır. Bu nedenle b vitamini besinleri özenle tüketmemiz gereken yiyeceklerdir.

[widget-87]

3. B3 vitamini içeren besinler

B vitamini içeren yiyecekler arasında bulunan tavuk, buğday, somon balığı, hindi ve ton balığı b3 vitamini kaynaklarıdır. B3 vitamini beyin fonksiyonlarını geliştirme noktasında oldukça faydalıdır. Bu nedenle özellikle çocukların gelişim döneminde b vitamini içeren yiyecekler tüketilmesi önemlidir.

4. B5 vitamini içeren besinler

Yumurta, karaciğer, avokado, patates, kuru yemiş ve peynir b vitamin içeren yiyecekler arasındadır. Bu besinler tam bir b5 vitamini deposudur. Vücudun ihtiyaç duyduğu b5 vitaminini bu besinleri tüketerek karşılaya bilirisiniz.

5. B6 vitamini içeren besinler

B vitamini içeren yiyecekler arasında yer alan pirinç, balık, susam, sarımsak, Şam fıstığı, ciğer ve ay çekirdeği birer b altı vitamin kaynağıdır. B vitamini içeren yiyecekler arasında bulunan bu besinlerin tüketimi sağlıklı bir yaşam için esastır.

6. B10 vitamini içeren besinler

Yumurta sarısı, bira mayası, süt, haşlanmış patates ve fıstık B vitamini içeren yiyecekler arasında yerini almaktadır. Bu besinler tam bir b10 vitamin deposudur. Bu nedenle bu besinlerin tüketimine özen göstermek oldukça yararlı olacaktır. B vitamini içeren yiyecekler sayesinde kendinizi daha dinç ve enerjik hissedeceksiniz.

7. B11 vitamini içeren besinler

B vitamini içeren yiyecekler arasında bulunan karaciğer, marul, portakal, ekmek, kırmızı et ve böbrek sağlıklı bir yaşam için tüketmeniz gereken önemli besinlerdir. B11 vitamini açısından zengin olan bu besinlerin yararları oldukça fazladır. Ayrıca B vitamini içeren besinler sayesinde sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasını sağlarsınız.

8. B12 vitamini içeren besinler

B12 vitamininin bulunduğu besinlerden olan yoğurt, karides, sakatat, soya sütü, kefir, kırmızı et ve tavuk bağışıklık sistemimizi korumakta ve beyin fonksiyonlarımızın iyileşmesine yardımcı olmaktadır. Bu nedenle b vitamini içeren yiyeceklerin tüketimi çok önemlidir.

Sağlıklı beslenmek elbette çok önemlidir. Fakat sağlıklı beslenirken tükettiğiniz vitaminler de fazlasıyla mühimdir. Öncelikle en çok ihtiyaç duyduğunuz vitamini belirlemeli ve ona göre bir beslenme düzeni oluşturmalısınız. Bunu da diyetisyeninizin yapacağı vücut analizleriyle öğrenebilirsiniz. B vitamini ya da diğer vitamin eksiklerinizi doğru beslenme listeleriyle ortadan kaldırabilirisiniz. Bu vitaminleri tüketerek daha sağlıklı bir yaşam sürmek sizin elinizde…

[widget-91]

Yorum Yap