Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Stresi Azaltan Besinler

Stresten Uzak Bir Yaşam Mı İstiyorsunuz?

Stres fiziksel, psikolojik, duyusal ve mental sebeplerden dolayı oluşabilir. Stres günümüzde birçok hastalığın da sebebidir. Kalp hastalıklarından kilo almaya kadar genel sağlığımıza etkisi vardır. Ancak mutluluk veren yiyecekler aynı zamanda stresimizi azaltan besinlerdir. Bu nedenle stresi azaltmak ve engel olmak için doğru besinler tüketmek oldukça önemlidir. Stresi azaltan besinler ile kaygı seviyemizi düşürebilir, kendimizi daha iyi hissedebiliriz.

İşte stresi azaltan besinler;

1.Süt

Protein ve kalsiyum barındırdığı faydalarından birkaçıdır. Stresi azaltan besinler içerisinde yer alan süt, kan basıncını düşürmenin yanı sıra, kan şekerini dengeleme özelliği vardır. İçindeki zengin içerikleri sayesinde rahatlatıcı özelliği stresi azaltma açısından oldukça önemlidir.

Stresi azaltan besinler arasında bulunan sütün tüketimine özen gösterilmeli. Strese iyi gelen besinler sayesinde daha mutlu hissetmek de mümkün.

2.Muz

Potasyum deposu olan muz sakinlik ve dinginlik sağlama konusunda oldukça başarılıdır. Aynı zamanda mutluluk hormonu olan seratonin salgılaması ile stresi azaltan yiyecekler içerisinde önemli bir yer kaplamıştır.

Stresi azaltan yiyecekler listemizde olan muz tüketimine özen gösterilmelidir. Stresi azaltan yiyecekler arasında muz değerli bir besin kaynağıdır.

[widget-87]

3.Tam tahıllılar

Stresi azaltan besinler içerisinde yer alan tam tahıllılar içerdikleri bol miktarda magnezyum ile stresi azaltmada oldukça etkilidir. Tam tahıllı besinlerde bulunan aminoasitler vücudumuzda seratonine dönüştürülür. Seratoninin rahatlatıcı etkisi ile stres azalmış olur.

Stresi azaltan yiyecekler arasında yer alan tam tahıllı besinler aynı zaman da enerji açığa çıkarırlar bu da stresi azaltan bir etkiye sahiptir.

4.Badem

Stresi azaltan besinler arasında badem en az bilinenlerdendir. Bademde duygusal dengemizi korumamızı sağlayan çinko açısından oldukça zengindir.  Aynı zamanda demir ve doymamış yağ açısından zengindir. Bu da stresi azaltmaya yardımcı bir başka etmendir.

Demir seviyesinin düşmesi yorgunluğu beraberinde getirmektedir. Bu nedenle demir seviyesi yüksek besinler stresi azaltmakta.

5.Avokado

Stresi azaltan yiyecekler arasında yer alan avokado birçok faydası olduğu gibi stresi azaltma noktasında da etkili bir besindir. Kalbi koruyan yağ asitleri bakımından zengin bir yiyecektir.

Muzla eşdeğer potasyum içeren avokado kan basıncını ayarlayan dolayısıyla stres azaltan özelliği açısından önemli bir yiyecektir. Strese ne iyi gelir diyorsanız bol bol avokado yiyin.

Stresi azaltan besinlerin tüketimi oldukça önemlidir. Bu besinler enerjimizi artırırken aynı zamanda kendimizi iyi hissetmemizi sağlamaktadır. Tüm bu bilgilerin ışığında bilmemiz gereken en önemli şeyin stresin bizim elimizde olduğunu unutmamaktır. Stres ile baş etmeye çalışırken doğru beslenmek en büyük yardımcımızdır. Aynı zamanda beslenmenize yön verecek bir diyetisyen ile işbirliği içinde olmak aşamadığımız sorunlardan daha kolay kurtulmamızı sağlayacaktır.

[widget-103]

Yorum Yap