Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

0 Ürün Sepeti Gör

Sepetinize ekli ürün bulunmamaktadır.

Doğum Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?

Lohusa Anneler Nasıl Beslenmeli?

Yeni doğan bebekler için en ideal ve en sağlıklı besin anne sütüdür. Anne sütü tüketilebilecek en doğal ve temiz besin kaynağıdır. Gebelik süresince beslenmesine özen göstermiş olan anne doğum sonrası gebelik sonrası beslenme döneminde de beslenmesine aynı özeni göstermelidir. Doğum sonrası beslenme sürecinde hem kendi eski sağlığına dönebilmek hem de bebeğinin gelişimine katkı sağlamak için sağlıklı beslenmesi son derece önemlidir.

Hamilelik döneminde dikkat etmeniz gereken beslenmeniz alınan fazla kiloları yok etmenize de yardımcı olacaktır. Lohusalık döneminde anneler genellikle hareketsiz kalmaktadır ve süt yapar baskısı ile devamlı olarak yüksek kalorili besinler tüketilmektedirler. Bunun sonucunda ise kilo artışı kaçınılmaz olmaktadır. Peki, doğum sonrası beslenme nasıl olmalı? Lohusa anne ne yemeli? Yeni doğum yapan anne beslenmesi nasıl olmalı? Hamilelik sonrası beslenme kuralları neler? Öğrenelim…

 

Lohusa Annelere Beslenme Önerileri

Annenin bebeğini emzirirken salgıladığı süt tükettiği besinlerin bir ürünüdür. Doğum sonrası beslenme de süt için tüketilmesi gereken besinler annenin temel besin kaynaklarına ek sayılmalıdır. Hamilelik sonrası beslenme de temel iki amaç vardır. Bunlardan biri annenin besin deposunu denge de tutmak diğeri ise sütün verimliliğini arttırmaktır. İşte gebelikte beslenme önerileri;

  • Kalsiyum yönünden zengin olan süt ve yoğurt tüketilmeli.
  • Protein bakımından zengin olan tavuk ve balık tüketilmeli.
  • C vitamini yüksek sebze ve meyveler tüketilmeli.
  • D vitamini ihmal edilmemeli.
  • Günde en az 2, 5 litre su tüketilmeli.
  • Süt arttıran bitki çayları tüketilmeli.
  • Kuru meyve ve kuru yemişler tüketilmeli.
  • Paketlenmiş hazır gıdalardan uzak durulmalı.
  • Tüketilecek besinler çok iyi yıkanmalı.
  • Hamurlu ve şerbetli tatlılardan kaçınılmalı.

[widget-87]

Doğum sonrası beslenme sağlığınızı kazanmanız ve kendinize iyi bakmanız açısından çok önemlidir. Bu nedenler besin değeri yüksek besinler tüketmek doğum sonrasında kısa sürede toparlanmanıza ve bebeğinizin gelişimine katkı sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Doğum Sonrası Beslemenize Dikkat Edin Doktorunuzu İhmal Etmeyin!

Doğum sonrası beslenme annelerin doğumu normal ya da sezaryen yapmasından kaynaklı değişkenlik gösterebilir. Eğer normal doğum gerçekleştiyse özel bir diyet uygulamasına gerek yoktur. Fakat yine de bol sıvı tüketimine dikkat etmelidir. Normal doğum değil de sezaryen ile doğum yapıldıysa uzman bir diyetisyen yardımı alınmalı ve hamilelik sonrası beslenme programı oluşturulmalıdır.

Anneler doğum sonrası beslenme esnasında kendi vücudunun gereksinimine ek olarak verdiği sütün karşılığı olan enerjiyi, proteini, mineral ve vitaminini mutlaka almalıdır. Hamilelik sonrası beslenme döneminde anne eğer ek olarak enerji ve diğer besin öğelerini alamaz ise kendi vücudundan harcar ve sağlığı bozulur. Bu yüzden bebeğine de yeterli ve kaliteli süt veremez. Bu nedenler gebelik sonrası beslenme konusunda annelerin oldukça hassas olmaları gerekmektedir. Tabi bu dönemde bir diyetisyen eşliğinde beslenmek oldukça yararlı olacaktır. Bu nedenler diyetisyen desteği alınmasını tavsiye ederiz.

[widget-101]

Yorum Yap