Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Bel Bölgesindeki Yağlanmaları Önleyecek Hareketler

Yağlanmaları Önlemek İçin Harekete Geç!

Bel bölgesindeki yağlanmalar visseral yağlar olarak bilinmektedirler. Visseral yağlar ise organları çevreleyen yağlardır. Kalp hastalıklarından diyabete kadar birçok hastalığı tetiklemektedir. Bel yağlanmalarının en temel sebepleri arasında yanlış beslenme ve fiziksel aktivite yetersizliği gelmektedir.

Kilo almanın ve yağlanmanın her türlüsü can sıkar fakat vücut şeklini en çok bozan bel bölgesinin kalınlaşmasıdır. Hem estetik açıdan kötü bir görüntüye neden olan hem de pek çok hastalığa davetiye çıkaran bel çevresi yağları önemsenmelidir. Beslenmenin yanı sıra egzersizler ile yağlanmalar önlenmelidir. Bel yağlarını yakmak ve oluşabilecek hastalıkları önlemek için birkaç egzersiz yöntemi vardır. Peki, bel bölgesindeki yağlanmaları önleyecek hareketler nelerdir?  Bel bölgesindeki yağlar nasıl eritilir? Bel inceltme nasıl yapılır? Öğrenelim…

Bel bölgesindeki yağlanmaları önleyecek hareketler;

1. Criss-cross crunch hareketi

Bel bölgesindeki yağlanmaları önleyecek hareketler arasında bulunan criss-cross crunch hareketini yaparken öncelikle sırt üstü uzanın ve dizlerinizi bükerek ayak tabanlarınızı yere basın. Ellerinizi başınızın altına yerleştirdikten sonra önce sağ dirseğinizi kaldırın ve sol dizinizi kendinize doğu çekerek dirseğiniz ile dizinize doğru uzanın.

Daha sonra aynı hareketi diğer dirsek ve diziniz ile gerçekleştirin. Bu hareket bel bölgesi eritme için oldukça faydalıdır.

2. Russian twist hareketi

Bel bölgesindeki yağlanmaları önleyecek hareketler arasında yer alan russian twist hareketi yapılırken öncelikle yere oturun ve dizlerinizi kendinize doğru çekin. Devamında kollarınızı göğüs hizasında ileriye doğru düz bir biçimde uzatın. Bu şekildeyken sol bacağınızı kaldırın ve karın kaslarınızı sıkarak sol tarafa doğru dönün.

Dönüş hareketini yaparken kalçanın hareket etmemesine özen göstermelisiniz. Aynı hareketi diğer taraf içinde uygulamalısınız. Bel inceltme için mutlaka bu hareketi deneyin.

[widget-87]

3. Saw hareketi

Bel bölgesindeki yağlanmaları önleyecek hareketler arasında bulun saw hareketini yaparken yere oturmalısınız. Bacaklarınızı ileriye doğru kalça mesafesinden biraz daha geniş bir şekilde yanlara doğru açın. Daha sonra sol elinizle sağ ayak parmağınıza doğru dokunmaya çalışın. Bu sırada nefes verin ve yukarı doğru kalkerken nefes alarak tekrar aynı pozisyonunuza dönün.

Daha sonra aynı hareketi diğer tarafa da uygulayın. Bel bölgesi yağları eritme için oldukça etkili bir yöntem olacaktır.

Bel bölgesindeki yağlanmaları önleyecek hareketler uygulanırken beslenmenize dikkat etmenizde oldukça etkili olacaktır. Bel bölgesi eritme egzersizleri yağlanmanızı önlemek açısından oldukça önemlidir. Egzersiz yapmak vücudumuzdaki genel yağlanmayı azaltan en önemli etkendir. Fakat bel bölgesindeki yağlanmaları önleyecek hareketleri yapacak olan kişilerin, romatizması, kalp sorunu, hipertansiyonu ve diyabet gibi kronik rahatsızlığı var ise bu egzersizleri hekim kontrolünde yapmaları daha sağlıklı olacaktır. Bel inceltme teknikleri ve bel bölgesi eritme yöntemleri için işin uzmanına danışın.

[widget-109]

Yorum Yap