Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Volümetrik Diyet

Bu Diyette Sınır, Yasak Yok!

Volümetrik diyet ya da diğer bir deyişle Hacim Diyeti; doyana kadar yemek yeme mantığına dayanıyor. Besinleri yasaklayan diyetlerin aksine Volümetrik diyet, sınırlamalar koymanın uzun vadede bir yarar sağlamayacağını belirtiyor. Aç ve mutsuz olunan katı diyetlerin, kişiyi eski alışkanlıklarına döndüreceği öngörülüyor.

Volümetrik diyette vurgulanan tokluk, yani doymuş hissi; tabaklarımızı kalori açısından zengin olmayan yiyeceklerle doldurmak anlamına geliyor. Dolayısıyla incelirken daha az değil, daha çok yiyorsunuz. Peki çok yiyerek nasıl zayıflanır? Volümetrik diyet nasıl yapılır? Volümetrik diyet zararlı mı? Gelin, yakından inceleyelim…

 

Volümetrik Diyette Besinler 4 Gruba Ayrılıyor!

  1. Çok düşük yoğunluklu besinler; glisemik indeksi düşük sebze ve meyveler, et sulu çorbalar, light süt ve süt ürünleri.
  2. Düşük yoğunluklu besinler; tahıllar, az yağlı et, az yağlı peynir, tam tahıllı ürünler, kuru baklagiller.
  3. Orta yoğunluklu besinler; glisemik indeksi yüksek sebze ve meyveler, yağlı et, yağlı peynir, dondurma.
  4. Yüksek yoğunluklu besinler; beyaz unlu mamuller, çikolata, kuruyemişler, yağlı besinler.
  5. ve 2. gruba ağırlık vermek, 3. ve 4. gruptaki besinleri minimumda tüketmek volümetrik diyetin esaslarını oluşturuyor.

Volumetrik Diyet’in 10 Kuralı

Volümetrik diyet meyve, sebze, az yağlı çorba, yağsız et, yumurta, kurubaklagil, az yağlı süt ve süt ürünleri ağırlıklı bir programdır. Temel kuralları ise şöyledir:

  1. Gerçekten acıktığınızda yemek yiyin. Açlık sinyallerini dikkatli bir şekilde takip edin.
  2. Suyu, hayatınızın merkezine koyun.
  3. Yavaş yemeği öğrenin.
  4. Seçeceğiniz malzemenin kalitesine dikkat edin. Alışverişe zaman ayırın.
  5. Rafine şeker içeren, yağlı, fazla tuzlu besinlerden olduğu kadar kaçının. Doymuş yağları hayatınızdan çıkarın, alkolü azaltın.
  6. Evinizde her daim volumetrik gıdalardan bulundurun.
  7. Güne kaliteli bir kahvaltıyla başlayın.
  8. Öğle yemeğinde arzu ettiğiniz şeyleri yiyin.
  9. Ağır kremalı pastalar yerine, hafif bir sütlü tatlı ya da meyveli bir pastayı tercih edin.
  10. Tok karnına yatağa girmeyin.

Ayrıca her öğün yemeklerinizin yanında salata tüketin ve ara öğünlerde meyve yiyin. Lif oranı ve su miktarı fazla olan sebzeleri tercih edin.

[widget-87]

Volümetrik Diyet Listesi

Sabah: Aç karnına bir bardak su için. Ardından büyük bir kase içine; yulaf ezmesi, taze meyve parçaları koyun. Bu karışıma yağsız süt, yoğurt ya da meyve suyuyla hacim kazandırın.

Ara: Bir patates salatasının içine bolca salatalık doğrayın.

Öğle: Sade suya tirit tarzı çorbanızın hacmini artırmak için kepekli makarna ve sebzelerden faydalanın. Makarna yerine bulgur, yarma, pirinç gibi bakliyatlar da kullanabilirsiniz. Eğer zengin bir çorba içme şansınız yoksa balık ya da tavuk filetonun yanında bol salata ve sebze yiyebilirsiniz. Ardından küçük bir sütlü tatlı ya da meyve alabilirsiniz.

Ara: Açlığınızı meyve – sebzeyle bastırın. Şeritler halinde kesilmiş havuç, turp, kereviz, dolmalık biber vb. Elma, armut, kivi, üzüm, turunçgiller de tüketilebilir.

Akşam: Çorba, yanında bir dilim kepekli ekmek, bol yeşil salata.

Volümetrik Diyetin Avantajları – Volümetrik Diyetin Zararı Var Mı?

Volümetrik diyet, kalbe dost bir diyet programıdır, lif tüketiminin artması dolayısıyla kalp sağlığını da olumlu etkilemektedir. Sindirim sistemini düzenler, barsak sağlığını korur. Kanser savaşçısı bir programdır, özellikle kolon kanserine karşı koruyucudur. Kan basıncını düzenler, tansiyon hastalarında olumlu etkisi vardır.

Volümetrik diyet yiyerek zayıflama mantığından hareket ettiği için kadınların çok sık uyguladığı diyetlerdendir. Sağlıklı metotları nedeniyle doktorlar ve diyetisyenler tarafından da tavsiye edilen volümetrik diyet, gönül rahatlığıyla uygulanabilir. Yine de her diyette olduğu gibi kişi kendini sürekli gözlemlemeli ve rahatsızlık halinde doktoruna danışmalıdır.

[widget-125]

Yorum Yap