Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Kilo Vermeye Yardımcı 15 Yağ Yakıcı Besin

En Hızlı Yağ Yakan Besinlere Mutfağınızda Yer Açın!

Bazı besinler içerdikleri vitamin ve minerallerle birlikte yağlara karşı savaş açıyor ve yağ yakıcı olarak görev yapıyorlar. Kilo vermek isteyenler için diyetisyenler tarafından önerilen yağ yakıcı besinler, hem doğal halleriyle hem de kür olarak tüketilebiliyor. Yağ yakıcı besinler arasında protein, vitamin ve mineralden zengin gıdalar yer alıyor.

Doğanın en büyük zenginliği olan meyve ve sebzeler, doğru kullanıldıklarında diyet yapmaya dahi gerek kalmıyor. Ancak yine de unutmamak gerekir ki her insanın metabolizması kendine özgü çalışıyor ve besinleri farklı yorumluyor. Bu nedenle metabolizmanıza özel yağ yakan yiyecekleri öğrenmek için mutlaka diyetisyeninize danışmanız gerekiyor. Gelin, şimdi birlikte inceleyelim, bu yağ yakan besinler nelermiş…

 

Yağ Yakıcı Besinler, Bitkiler ve Meyveler

Yağ yakan besinler arasında en ünlüleri aşağıdaki listemizde. Siz de sağlıklı beslenirken kilo vermek ve bölgesel yağlarınızdan kurtulmak istiyorsanız önerilerimize kulak verin. Yağ yakan yiyecekler ve bitkiler şunlar:

  1. Yumurta: Yağ yakan besinler arasındaki yumurta günde 1 – 2 tane tüketildiğinde içeriğindeki B12 ile yağ yakımını hızlandırarak kilo vermenizi sağlıyor.
  2. Yağlı balıklar: Omega 3 bakımından zengin balıklar yağ yakıcı besinler arasında yer alıyor.
  3. Greyfurt: Yağ yakan yiyecekler arasındaki greyfurt, metabolizmayı hızlandırıyor ve iştahı da kesiyor.
  4. Yulaf: Lif bakımından zengin yulaf, tokluk hissini arttırırken bölgesel yağlarınıza da savaş açıyor.
  5. Zeytinyağı: Yağ yakıcı özelliğiyle bilinen zeytinyağı, ekonomik bir enerji kaynağı olduğu için açlık krizlerini de önlüyor.
  6. Fıstık ezmesi: Günde en fazla 3 kaşık yediğinizde yağ yakıcı besinler arasında olan fıstık ezmesi şekersiz olanlardan tüketilmeli.
  7. Badem: İştah kapatan badem yağ yakıcı besinler arasında kararında tüketildiğinde işinize yarayacak süper bir gıda.
  8. Bakliyat: Yağ yakan besinler arasında elbette bakliyatlar da var. Düşük kalorili, yüksek lifli, yüksek proteinli olmaları sebebiyle tam bir besin deposu.
  9. Yeşil sebzeler: Brokoli, marul, roka ve tere gibi yağ yakan yiyecekler aynı zamanda lif yönünden zengin olmasıyla ihtiyaçlarınızı karşılıyor.
  10. Süt ürünleri: Yağ yakan içecekler ve yiyecekler arasında olan süt ürünleri içerdikleri kalsiyum ile hızlı bir şekilde kilo vermeyi sağlıyor.
  11. Yağsız etler: Hindi, tavuk gibi yağsız etlerde bulunan protein nedeniyle vücut daha fazla enerji harcıyor ve yağları yakıyor. Yağsız etler de yağ yakan yiyecekler içinde önemli bir yere sahip.
  12. Hindistan cevizi yağı: Yağ yakıcı meyveler arasındaki Hindistan cevizi yağıyla da bizleri şaşırtıyor.
  13. Ahududu: Kırmızı meyveler, lifler ve pektin sayesinde uzun süre tokluk hissi sağlarlar. Yağ yakıcı besinler arasında yer alırlar.
  14. Yeşil çay: Yağ yakan içecekler arasındaki yeşil çay, metabolizmayı hızlandırıyor ve karaciğerin yağ yakma hızını da arttırıyor.
  15. Sirke: Hem metabolizmayı hızlandıran hem de kan şekerini dengeleyen sirke yağ yakıcı özelliğiyle de yemeklerin gözdesi oluyor.

Kırmızı biberden yeşil çaya, naneden limona kadar farklı yağ yakıcı besinler de var elbette, sadece bu listeyle sınırlı değil. Doğanın zengin nimetleri yağ yakıcı besinler, bitkiler ve meyveler, kilo vermek isteyenlerin imdadına yetişiyor böylece.

[widget-87]

Yağları Yakmak Bu Besinleri De Tüketin!

Yağ yakıcı besinler sadece listemizdeki 15 adet gıdayla sınırlı değil. Kahve, mercimek, acı biber, brüksel lahanası, avokado, chia tohumu, istiridye, tarçın, sarımsak, kırmızı şarap, karpuz da yağ yakan besinler ve meyveler arasında bulunuyor. Ayrıca su içmek de metabolizmayı hızlandırıyor ve yağ yakıcı olarak görev yapıyor.

Siz de diyetinize bu yağ yakan yiyecekler, baharatlar, bitkiler ve meyveleri ekleyerek daha sağlıklı beslenebilirsiniz. Hem kilo verebilir hem de fit görünüm kazanabilirsiniz. Sizin için en etkili yağ yakan besinler için diyetisyeninize danışmayı ihmal etmeyin…

[widget-89]

Yorum Yap