Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Öfke Kontrolü Nasıl Sağlanır?

Öfkenizi Kontrol Edemiyor Musunuz?

Öfkeyi doğru ifade etmeyi “öfke kontörlü” olarak adlandırabiliriz. Öfke kontrolü birçok kişi pek kolay olmasa da öfkelenmek aslında son derece olağan ve insani bir duygudur. Ama öfke, kontrol edilemediğinde oldukça tehlikeli bir hal alabilir. Öfkeyi kontrol altına almanın amacı, insanın saldırgan bir ruh haline bürünmesine engel olarak kendisine ve çevresine zarar vermeden kendini doğru bir biçimde ifade etme becerisini kazanabilmesidir.

Öfkeyi çıkaran duygular arasında yetersizlik, acizlik, kıskançlık, endişe, yalnızlık, itilmişlik ve anlaşılmamak yer almaktadır. Öfke oluşumuna neden olan bu duyguları paylaşabildiğinizde, anlatabildiğinizde ve doyurabildiğinizde öfke aktarımı çok daha ılımlı gerçekleşecektir. Peki, öfkeyi kontrol etme yolları nelerdir? Bakalım…

Öfkeyi kontrol etme yolları;

1.Gevşeme teknikleri

Öfke kontrolü sağlamak için öncelikle derin nefes alarak sakinleşmeye çalışmalısınız. Bunu yaparken rahatlatıcı görüntüler düşünmemiz oldukça faydalı olacaktır. Öfkeyi kontrol etme yolları arasında yer alan gevşeme teknikleri uygulanırken nefesimizi göğsümüzden değil karnımızdan alalım.

Diyaframdan nefes almak sizi rahatlatacaktır. Bu tekniği uygularken görüntüleri kullanmakta oldukça önemlidir. Öfke kontrolü sağlarken hafızanızda olan veya hayal gücünüz ile ürettiğiniz rahatlatıcı görüntüler oluşturun.

2.Mizah kullanımı

Öfke kontrol yöntemleri arasında yer alan bu teknik elbette ki öfkeliyken espri yapmanız veya gülmeniz gerektiği anlamına gelmemektedir. Öfke kontrolü sağlamak için bir tartışma anında eğer içinizden karşı tarafa bir benzetme yapıyor ve çeşitli sıfatlar yakıştırıyorsanız yaptığınız yakıştırmaların bir an durup resmini çizmek sizi sakinleştirecektir.

Örneğin; partnerinizle kavga ederken size çok kaba bir hareket yaptığında kafanızda eğer ona ‘öküz’ gibi bir yakıştırma yapıyorsanız, karşınızda gerçekten bir öküz oturuyormuş gibi hayal edin. Öfke ciddi bir duygudur fakat bizi güldürebilir.

[widget-87]

3.Ortam değişikliği

Öfke kontrol etme yolları arasında diğer bir önemli davranışta orta değişikliği olacaktır. Öfke, bazen çevrenizdekilerin sizi tahrik etmesinden kaynaklanabilir. O an sorunlar ve sorumluluklar size ağır gelebilir ve kendinizi tuzağa düşmüş gibi hissedebilirsiniz.

Böylelikle içine düştüğünüz tuzağa ve bu tuzağı oluşturanlara öfkelenme gerçekleşir. Buna izin vermemek için kendinize mola verin. Özellikle stresli olduğunuz günlerde kendinize zaman ayırdığınızdan emin olun. Bu şekilde öfke kontrolünü sağlamış olursunuz.

Öfke kontrolü tamamen öfkenin yok olması değil, öfke aktarımı yaşanırken kişinin kendisine ve karşındakine en az zarar vererek durumu atlatmasıdır. Ne de olsa öfke doğal ve geçici bir duygudur. Öfke kontrolü sağlanmazsa haklı olduğunuz durumlarda bile haksız duruma düşebilirsiniz. Kendinizi doğru bir şekilde ifade edemezseniz geri dönülmesi çok zor durumlara ve pişmanlıklara neden olabilirsiniz. Bu nedenle öfke kontrolü oldukça önemlidir. Eğer öfke kontrolünü sağlayamıyor ve bu durum zarar veriyorsa psikoloğunuza danışmanızı şiddetle tavsiye ederiz.

[widget-103]

Yorum Yap