Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Menopoz Döneminde Dikkat Edilecek Beslenme Kuralları

Doğru Beslenme İle Menopoz Dönemi Sorunsuz Atlatılabilir!

Menopoz dönemi kadınların adet kanamalarının kesilmesi ve yumurtlamanın sona ermesi anlamına gelmektedir.  Menopoz sağlıklı bir kadının yaşamının doğal bir parçasıdır. Ancak bu dönemde yaşanan sağlık sorunları da mevcuttur. Bunlar; şişmanlık, kemik zayıflaması ve kalp-damar hastalıkları gibi sağlık sorunları olabilir. Bu nedenle menopoz döneminde beslenme kuralları büyük önem taşımaktadır.

Menopoz döneminde vücudumuzdaki değişimler ne?

Menopoz döneminde kadınların hayatında ve fizyolojik yapılarında köklü bir takım değişikler söz konusudur. Bu değişimler; baş ağrısı, uyku bozuklukları, aşırı terleme, yorgunluk, deride incelme, morluklar, belirginleşen damarlar ve geç iyileşen yaralar örnek gösterilebilir. Menopoz döneminde gerçekleşen psikolojik değişimler sebebiyle enerji harcamada ve dinç hissetmede azalma gerçekleşmektedir. Bu nedenle menopoz döneminde beslenme kuralları tamamen değişmektedir. Kişiye özgü beslenme menopozda önemli olmaktadır.

 

Dikkatli Beslenerek Sağlıklı Menopoz Dönemi Geçirmek

Menopoz döneminde beslenme kuralları kadınlar için oldukça önemlidir. Menopoz dönemindeki kadınların beslenmelerine dikkat ederek vücutlarını korumak ve kilo alımına engel olmaları gerekmektedir. Menopoz ve beslenme konusu üzerinde dikkatli olunmasının yanı sıra metabolik hızın azalmasıyla oluşan kilolara engel olabilmek için fiziksel aktivite yapmaya da özen göstermeleri gerekir.

Menopoz döneminde dikkat edilmesi gereken beslenme kuralları!

Menopoz döneminde beslenme kuralları sanıldığı kadar kolay olmasa da kişinin sağlıklı bir hayata adapte olması konusunda oldukça önemlidir. Bu dönemde yaşanan psikolojik ve fiziksel değişimlerin önüne geçebilmek adına menopoz döneminde beslenme kuralları hakkında bilinçli olmak önemlidir. Peki, menopoz döneminde beslenme kuralları nelerdir?

[widget-87]

  • Günlük öğün sayısı arttırılmalı ve metabolizma hızı korunmalıdır.
  • Yeterli kalsiyum alımı sağlanmalıdır.
  • Aşırı protein tüketiminden kaçınılmalıdır.
  • Saf şeker tüketiminden kaçınıp daha çok sebze ve meyve tüketilmeli.
  • Hazır yiyeceklerden uzak durulmalı.
  • Margarin ve tereyağı gibi doymuş yağlar yerine zeytinyağı ve soya yağı tüketilmeli.
  • Yemekler daha çok haşlama ve fırında pişirme yöntemleri ile pişirilmeli.
  • Balık tüketimi arttırılmalı.
  • Vitamin ve mineral tüketimine dikkat edilmeli.
  • Yemeklerde tuz kullanıma dikkat edilmelidir.
  • Alkollü içeceklerden ve kafeinden uzak durulmalıdır.
  • Sigara içilmemelidir.

Menopoz döneminde beslenme kuralları bu şekildedir. Menopoz döneminde ki kadınlar bu kurallara uyduğu takdirde muhakkak yararını görecektir. Menopoz döneminde beslenme kuralları aynı zamanda sağlıklı bir yaşam içinde oldukça önemlidir.

Menopozda Dikkatli Beslen İyi Hisset!

Menopoz döneminde beslenme kuralları ile sağlıklı bir menopoz dönemi elbette mümkündür fakat dikkat edilen bu beslenme kurallarına ek olarak yeteli düzeyde aktivite de gereklidir. Menopoz ve beslenme düzenli bir aktiviteyle birleştiği zaman çok daha rahat bir dönem sizi bekliyor olacak. Bu nedenle beslenmenize ve aktivitelerinize eşit ölçüde özen gösterin

Menopoz sürecine profesyonel destek şart...

Menopoz döneminde beslenme kuralları çok iyi uygulansa da yapılması gereken tüm aktiviteler ihmal edilmeden yapılmış olsa da her rahatsızlıkta olduğu gibi muhakkak doktorumuzda görünmeliyiz. Çünkü insanlar yapısal olarak birbirlerinden farklılar ve ihtiyaç duydukları besin kaynakları da değişiklik gösterebilir. Bu nedenle menopoz döneminde beslenme kuralları ile ilgili doktorunuz ile işbirliği içerisinde olmanızı tavsiye ederiz. Yaşınıza, menopoz dönemindeki sağlığınıza ve beklentilerinize uygun beslenerek bu süreci daha hızlı atlatabilirisiniz.

[widget-97]

Yorum Yap