Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Çalışan Kadınlar İçin Beslenme Önerileri

Hareketsiz İş Ortamında Sağlıklı Beslenme Mümkün!

Hareketsiz iş ortamında, uzun süre oturarak çalışan kadınlar, hareketsiz iş ortamında tüketilen sağlıksız besinler nedeni ile hastalıklara ve obeziteye yakalanma riski en yüksek gruplar arasındadır. Bu sayfamızda bolca çalışan kadınlar için beslenme önerileri konularına değineceğiz. Çalışan kadınlar için ilk olarak çalışan kadınlar için sağlıklı beslenme adına dikkat etmesi gereken bazı noktalara değinelim.

Çalışan kadınların dikkat etmesi gereken en önemli nokta öğünlerle beslenmedir

Çalışan kadınlar için sağlıklı beslenme konusunda dikkat etmesi gereken en önemli nokta öğünleri atlamadan beslenme işlemini gerçekleştirmektir. Çalışan kadınlar için öğün atlamak kan şekerinin aniden düşmesine sebep olur ve bu nedenle öğünlerde normalden fazla tüketilmesine neden olur. Bu nedenle iş ortamında sağlıklı beslenme adına besinler günlük öğün olarak 3 ana ve 4 ara öğün olarak alınmalıdır. Günlük öğünler içerisinde bulunan ara öğünleri kuru meyveler ve yoğurtlarla desteklemek yararınıza olacaktır.

 

Çalışan kadınların dikkat etmesi gereken en önemli nokta öğünlerle beslenmedir

Çalışan kadınlar için sağlıklı beslenme konusunda dikkat etmesi gereken en önemli nokta öğünleri atlamadan beslenme işlemini gerçekleştirmektir. Çalışan kadınlar için öğün atlamak kan şekerinin aniden düşmesine sebep olur ve bu nedenle öğünlerde normalden fazla tüketilmesine neden olur. Bu nedenle iş ortamında sağlıklı beslenme adına besinler günlük öğün olarak 3 ana ve 4 ara öğün olarak alınmalıdır. Günlük öğünler içerisinde bulunan ara öğünleri kuru meyveler ve yoğurtlarla desteklemek yararınıza olacaktır.

Çalışan Kadınlara En Uygun Diyet Programı

Gün içerisinde çalışan kadınlar için beslenme alışkanlığına kötü örnek olan hareketlerin yetersizliği ve fazla tüketilen atıştırmalıklar ile çalışan kadınlar her gün fazladan 300-500 kalori vücuda alınmış oluyor. Öyle ki bu durum haftada 500gr, ayda ise 2kg olarak bize dönüş yapacağından haberiniz var mı? Vücudumuzun günlük kalori ihtiyacı birimini en doğru şekilde karşılayacak sağlıklı menüleri ve uzak durulması gereken besinleri sizler için listeleyeceğiz.

Doğru Menüler

  • Kahvaltı: Çalışan kadınlar için beslenme programının en önemli öğünü kahvaltıdır. Hızlı ve sağlıklı çalışan metabolizma için sıkı yapılan kahvaltı olmazsa olmazlar içerisindedir. Sabah tüketilen besinler iştah kontrolü konusunda önemli rol oynar. Sağlıklı beslenme için iki ince dilimlenmiş tam tahıllı ekmekle yapılan tost ya da sandviç poğaça açma gibi yüksek kalori içeren besinlere göre daha iyi bir alternatif olabilir. Tercihe göre zayıflama çayları çeşitlerinden tüketebilirsiniz.
  • Öğle yemeği: İş ortamında sağlıklı beslenme ilkesi ile kilo vermek ya da kilosunu korumak isteyen hareketsiz iş ortamında çalışan kadınlar için öğle yemeğinde çoğunlukla protein bakımından zengin yiyecekler tüketilmesi gerekmektedir. Sağlıklı beslenme menüsünde tavuk ızgara balık, et olabilir tercihen nohut mercimek ve kuru fasulye gibi seçeneklerde değerlendirilebilir. Ana yemek harici az çorba veya tabağın yarısı kadar bulgur pilavı ya da 1-2 dilim ekmek tüketilmesinde bir sakınca yoktur.
  • Akşam yemeği: Yoğun ve stresli günün sonunda akşam yemeği, çalışan kadınlar için beslenme de en az gün içerisinde tüketilen besinler kadar önemli. Akşam yemeğinde taze sebze ve meyve tüketiminde önemlidir. Uyku kalitesini arttırmak ve sabah alınan proteini dengelemek için de yoğurt tüketimi tavsiye edilmektedir.

[widget-87]

Kalori Verdiren Program

  • Yaklaşık 1,65 uzunluğunda olan ve 58-60 kg ağırlığına sahip 30-35 yaş arasındaki ofis ortamında çalışan kadın için sağlıklı beslenme kapsamında gün içerisinde 1800 kalori almalıdırlar. Çalışan kadınların korkularından biri olan kilo alma problemine ve sağlıklı beslenme konularına odaklanarak ve günlük kalori ihtiyacı miktarınız temel alarak düzenlenmiş kalori verdiren program,
  • Sabah: 2 Dilim peynir ve tam tahıllı ekmekle yapılmış olan tamamen yağsız tost (280 cal)
    1 Haşlanmış yumurta (70 cal)
    Ara öğün: Bir avuç dolusu taze meyve (50 cal)
  • Öğlen: 1 kepçe çorba veya 2 kaşık makarna veya sebzeli bulgur pilavı (80 cal)
    Yarım kâse çorba (1 kepçe) veya 2 kaşık bulgur pilavı veya makarna. (80 kalori)
    5-6 kaşık az yağlı sulu yemek (150 cal)
    ½ Kase yoğurt (80 cal)
    Yağsız salata (30 cal)
    Ara Öğün: 10 adet çiğ badem ya da badem yada 3 adet ceviz (50 cal)
  • Akşam: Yarım kâse Çorba (80 cal)
    1 Küçük boy patates (70 cal) ,100 gram et, ya da balık ( 3 köfte büyüklüğünde )(350 cal)
    Yağsız salata (30 cal)
    Yarım Kâse yoğurt( 80 cal)

Kilo vermek ve sağlıklı beslenmek isteyen çalışan kadınlar için beslenme şekillerinde beyaz ekmek, dondurulmuş gıdalar, meyve suları, börek ve poğaça türleri, fast food, beyaz makarna, suni tatlandırıcılar, hazır gıdalar gibi yiyeceklerle aralarına mesafe koymaları gerekmektedir.

Her Şey Sizin Elinizde! Sağlıklı Beslenerek İş Hayatında Kariyer Basamaklarını Tırmanın

Çalışan kadınalar için beslenme şekilleri çok önemlidir. Yediğiniz anlık yiyecekler sizin geriye kalan yaşamınızda büyük rol oynayacağını sakın unutmayın. Size sunmuş olduğumuz doğru menüler bölümünden yararlanarak vücudunuzun kalori ihtiyacını karşılayan ve sağlıklı beslenerek iş hayatındaki yoğun ve stresli dönemleri daha kolay atlatın.

Çalışan kadınlar için beslenme programlarını diyetisyeninizle hazırlayın!

Çalışan kadınlar için sağlıklı beslenmek için daha ayrıntılı öneriler almak ve kişiye özel diyet listeleri uygulamalarına başvurmak isterseniz uzman diyetisyenlerinize danışmanızı tavsiye ederiz. Yaptığınız işe, yaşınıza, beslenme alışkanlıklarınıza, kilonuza ve sağlık durumunuza özel diyetlerde daha kolay zayıflayabilir, ihtiyacınız olan enerjiyi besinlerden rahatça elde edebilirsiniz.

[widget-97]

Yorum Yap