Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

A Vitamini İçeren Besinler

A Vitamini İçeren Gıdalar Olmazsa Olmazlar!

A vitamini büyüme, üreme, kemik ve diş gelişimi için olmazsa olmazdır. A vitamini vücudumuzun vazgeçilmez bir kaynağıdır. A vitamini yağda çözünen vitaminlerdendir. A vitamini tüketimi vücudumuzun ihtiyaç duyduğu önemli besin kaynaklarını barındırır. A vitaminin yeterli tüketilememesi ciddi sağlık problemlerine de yol açabilmektedir.

A vitamini içeren besinler içerisindeki değerli besin kaynakları, bağışıklık sistemimizi güçlendirir, kemik ve diş-diş eti gelişimine yardımcı olur, gece körlüğüne karşı etkilidir, bazı kanser türlerine karşı etkin rol oynar, deri-tırnak-saç üçlüsünün sağlıklı olmasını sağlar. A vitamini içeren besinler insan sağlığına birçok fayda sağlamakta. O halde A vitamini hangi besinlerde bulunur, öğrenelim.

A vitamini içeren besinler;

1. Havuç

A vitamini içeren besinler arasın yer alan havuç a vitamin bakımından en zengin yiyeceklerden biridir. Şöyle ki orta boy bir havuç a vitamini ihtiyacınızı %200 karşılamaktadır. Havuç yalnızca a vitamini değil aynı zamanda C,K ve B vitaminlerini de içerir.

A vitamini içeren besinler içerisinde olmasının yanı sıra iyi bir magnezyum ve lif kaynağı olan havuç çok yönlü bir besin kaynağıdır. Bu nedenle ünlük tüketimine ihmal edilmemesi gereken yiyeceklerdendir.

2. Bezelye

A vitamini içeren besinler içerisinde yer alan bir başka vitamin deposu da bezelyedir. Bezelyenin faydası saymakla bitmez zaten. A vitamini içeren besinler arasında bulunan bezelye günlük a vitamini ihtiyacınızın %134’ünü karşılamaktadır. Aynı zamanda C,K ve B vitamini bakımından zengin ve düşük kalorili olan bezelye tüketimine özen göstermeliyiz.

A vitamini hangi besinlerde bulunur diyorsanız a vitamini açısından zengin bezelyenin faydaları ile tanışmanızın zamanı gelmiş demektir.

[widget-87]

3.Yer elması

A vitamini içeren besinler arasında yer alan yer elması besin değer oldukça yüksek bir yiyecektir. Orta boy bir yer elması günlük almanız gereken A vitamini ihtiyacınızın 4 katını karşılamaktır.

A vitamini içeren yiyecekler arasında bulunan yer elması tam bir a vitamini deposudur. Bu nedenle günlük yaşantımızda bu kadar önemli bir vitamin kaynağının tüketimine özen gösterilmeli ve faydalarından yararlanılmalıdır.

A vitamini içeren besinler arasında yer alan bu yiyecekler yalnızca a vitamini ihtiyacımızı karşılamakla kalmayıp sağlığımızı korumak ve diğer vitamin ihtiyaçlarını da karşılamamıza olanak sağlamaktadır. Bu nedenle a vitamini içeren yiyeceklerin tüketimi önemli bir gereksinim ve sağlıklı bir yaşam için gerekliliktir diyebiliriz.

[widget-100]

Yorum Yap