Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Korona Virüsten Sağlıklı Beslenerek Korunun!

Doğru Beslenmeyle Sağlığınıza Dikkat Edin!

Tüm dünyada etkisini gösteren Yeni Korona Virüs olarak tanımlanan Covid-19 virüsü hepimizi endişeye düşürmüş durumda.  Hızlı bir şekilde tüm dünyaya yayılan virüsün ilk belirtileri öksürük, ateş, akciğerlerde sorunlar, nefes darlığı. Peki virüsten korunmak mümkün mü?

Virüsün bulaşmasını engellemenin en önemli yolları kalabalıktan uzaklaşmak ve kişisel hijyene dikkat etmek. Sık sık eller yıkanmalı, mutlaka dezenfektan ya da kolonya kullanılmalı, ev temizliğinde de mutlaka dezenfektanlar devreye girmelidir.

Bu tedbirleri aldıktan sonra yapabileceğimiz en önemli şey herhangi bir virüse karşı vücudumuzun savunma sistemini Bağışıklık Sistemimizi güçlü tutmak. Bağışıklık sistemini de ancak sağlıklı beslenerek güçlü tutabiliriz.

Peki bağışıklığımızı güçlendirip virüslerden korunmak için nasıl beslenmeliyiz?

[widget-87]

1.Yeterli ve dengeli beslenin.

Evde kaldığınız süre boyunca öğün saatlerinizde değişiklik olabilir. Kahvaltınızı çok geçe kalmadan mutlaka yapın. Yumurta bu süreçte olmazsa olmazınız olsun.  Yeterli besin aldığınızdan emin olun. Sağlıklı tercihler yapın. Abur-cubur, fast food, hamur işleri, kızartmalar vücudu metabolik strese sokarak bağışıklığınızı düşürebilir. Bu besinlerden uzak durun.

2.Taze sebze ve meyveler en büyük dostumuz

En çok vitamine ihtiyacımız olan bu dönemde taze sebze ve meyveler sofranızdan eksik olmamalı.  Sebze yemekleri, sebze çorbaları, mevsim yeşillikli salatalar, mevsim meyveleri size ihtiyacınız olan vitamini sağlamaya yardımcı olacaktır. Özellikle kivi, portakal, mandalina, ananas gibi yüksek C vitamini içeren meyveleri mutlaka günde 2 porsiyon tüketin.  Taze sebzeler ve meyvelerle hazırlayacağınız smoothieler, detoks suları da iyi bir vitamin kaynağı olabilir.

3.Yeterli lif alın.

Bağırsaklarımız ikinci beynimiz. Bağırsak sağlığı da bağışıklığı güçlü tutmanın çok önemli yoludur. Bağırsakların iyi çalışması ve yararlı bakteri sayısının optimumda tutulması için yeterli lif alımı gereklidir. Bol sebze-meyve tüketip yulaf, tam buğday ekmek gibi sağlıklı karbonhidratlar tercih ederek lif alımınızı arttırabilirsiniz

[widget-87]

4.Su yine çok önemli.

Su tüketimi her konuda olduğu gibi bağışıklığı güçlü tutma konusunda da çok önemli. Vücudun, metabolizmanın, organların, hücrelerin görevlerini yerine getirip iyi bir şekilde çalışabilmesi için su hayati önem taşır. Ayrıca virüsle mücadele konusunda da olası bir bulaşıyı su içerek boğazdan temizleyebilir, midede yok olmasını sağlayabilirsiniz. O yüzden bu dönemde su tüketimini 2 litrenin altında tutmamaya çalışalım.

5.Hem evde kalın hem formda.

Evden çıkmamaya özen gösterdiğimiz bu dönemde hareketiniz ister istemez azalacaktır. Bu yüzden bu dönemi fırsata çevirmek için evinizi spor salonunuz yapın. İnternetten, sosyal medyadan spor konusunda size yardımcı olabilecek videolar bularak her gün mutlaka en az 30-45 dakika hareket edin, egzersiz yapın. Hareketsizlik de bağışıklığınızın düşmesine neden olabilir. Bu yüzden mutlaka sporu ihmal etmeyin.

 

Yazar: Diyetisyen Betül Ceylan

[widget-63]

Yorum Yap