Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Corona Virüse Karşı Bağışıklığınızı Güçlendirin!

Bağışıklık Sisteminin Dostu Yiyeceklerle Corona Virüsünden Korunun!

Ülkemizde de görülen Corona Virüsü, tüm dünyayı etkisi altına almışken uzmanlar, Corona virüsünden korunmanın en önemli yollarından birinin sağlıklı beslenmek olduğuna dikkat çekiyor. Özellikle bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinin önemini vurguluyorlar.

Corona Virüse karşı bağışıklık sistemini kuvvetlendiren besinlerin tüketilmesini söyleyen doktorlar, yüksek oranda C vitamini içeren meyvelerle, probiyotik özelliği olan turşu, boza, sirke, tarhana, salça, kefir gibi gıdaları öneriyorlar. Bunlara ek olarak zencefil, soğan, sarımsak, zerdeçal gibi doğal antibiyotikleri de yemeklerimizden eksik etmememizi söylüyorlar. Peki hangi besinler bağışıklığı güçlendirerek Corona Virüsle savaşıyor? İşte vücudu virüslere karşı koruyan besinler…

1.Propolis

Virüsler üzerindeki etkisi bilinen ve farklı hastalıkların tedavisinde destekleyici olarak kullanılan propolis, corona virüs için de iyi bir savaşçı olarak belirtiliyor. Özütünden günde en az 20 damla, ballı karışımından günde en az 1-2 tatlı kaşığı tüketilmesi uzmanlar tarafından öneriliyor. Propolis ve arı sütü hem bağışıklığı destekliyor hem de virüslerin vücutta çoğalarak enfeksiyona yol açmasını engelliyor. Bilinen en güçlü antioksidanlardan biri olan propolis detoks etkisi oluşturduğu için vücudunuzu zararlı maddelerden arındırıyor.

2.C vitamini içeren sebze ve meyveler

Corona Virüsüne karşı nasıl beslenmeliyiz diyenler için uzmanların hem fikir olduğu C ve D vitamini tüketimi oldukça önemli. Bağışıklık sistemini güçlendiren kivi, çilek, portakal, mandalina, limon, greyfurt, ananas, domates, roka, nar, kuşburnu, yaban mersini, maydanoz, ıspanak, brokoli, yeşilbiber C vitamini açısından zengin gıdalardır.

[widget-87]

3.Omega-3 içeren besinler

Corona virüsünün hayatınızı etkilemesini istemiyorsanız mutlaka haftada 2 gün balık tüketin. Balık tüketiminin yanı sıra keten tohumu, ceviz, kabak, semizotu gibi Omega-3 açısından zengin gıdalar tüketerek bağışıklığınızı kuvvetlendirebilirsiniz. Ayrıca yemeklerinizi zeytinyağı ile yapmaya özen gösterin, margarin kullanmayın. Özellikle hamileler, kapsül şeklinde omega-3 alabilirler.

4.Sarımsak

Antioksidan özelliği olan sarımsağın bilimsel açıdan soğuk algınlığı ve gribe karşı etkili bir besin olduğu kanıtlanmıştır. İçerdiği allicin isimli antioksidan sayesinde mikroplarla savaşan sarımsak, Corona Virüse karşı beslenme listenizde mutlaka olmalıdır. Yemeklerinizde sarımsak kullanarak hatta sarımsağı su ile yutarak bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz.

5.Zencefil, zerdeçal, karabiber, çörekotu

Kanser önleyici özellikleriyle bilinen ve bağışıklığı destekleyen besinler arasında olan zencefil, zerdeçal, karabiber ve çörekotu kan şekerini düzenler ve kalp sağlığınızı da korur. İçerdikleri selenyum, iyi bir antioksidan ve iltihap çözücüdür. Özellikle taze zencefil B6 ve C vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, manganez ve lif açısından oldukça zengindir. Özellikle soğuk algınlığı, grip, nezle gibi hastalıklara karşı koruyucu etki gösterir.

6.Kalsiyum ve protein içeren besinler

Corona virüs ile mücadelede vücudun su dengesini sağlayan ve bağışıklık sistemini kuvvetlendiren kalsiyumdan zengin gıdalar da tüketilmeli. Süt ve süt ürünleri protein ve kalsiyum içerikleri sayesinde enfeksiyon geçirildiği dönemlerde vücudun direncini arttırır. Süt, yoğurt, kefir, ayran, peynir, yumurta, et, tavuk ve balık gibi gıdalar proteinin en iyi kaynaklarıdır.

7.Probiyotik gıdalar

Bağışıklık sistemini güçlendiren gıdalar arasında probiyotikten zengin yiyecekler de var. Probiyotik kaynaklar arasında; ev yapımı turşu, yoğurt, kefir, peynir, elma sirkesi gibi besinler bulunur. Yararlı bakteriler barındıran bu gıdalar, sindirim sisteminin düzgün çalışmasını sağlarken bağışıklık üzerinde de olumlu sonuçlar vermektedir. Corona virüsten etkilenmemek için mutlaka bu besinleri mutfağınızda bulundurun.

8.Çinko zengini besinler

Çinko, bağışıklık sisteminin çalışmasında ve serbest radikallerin vücuda verdiği hasarı önlemede önemli bir role sahiptir. İmmün sistemi de güçlendiren çinko, daha zinde ve enerjik hissetmenizi sağlar. Hindi eti, kabak çekirdeği, kuru baklagiller, deniz ürünleri, rüşeym, susam, fındık, badem, ceviz, fıstık gibi besinler çinko açısından zengindir ve Corona Virüse karşı bağışıklığınızı güçlendirmenizde etkili olacaktır.

9.Yeşil çay

Soğuk algınlığı, grip, mantar ve idrar yolu enfeksiyonu gibi hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendiren ve içerdiği kateşin sayesinde antioksidan etki gösteren yeşil çayı günde 1 – 2 bardak tüketebilirsiniz. Ancak tansiyon ve böbrek hastaları yeşil çay tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmalılar.

10.Tavuk suyu ve et çorbası

Tavuk ve et suyundan yapılan çorbalar, hücre büyümesi ve onarımı için gereken proteinler açısından zengindir. Bu nedenle antiseptik ve iyileştirici özellikleri bulunan tavuk ve et suyu çorbaları, grip ya da soğuk algınlığı gibi hastalıklarda kaybettiğiniz sıvıyı geri kazanmakta iyi birer kaynaktırlar. Corona Virüse karşı bağışıklık sisteminizi güçlendirmek istiyorsanız mutlaka tavuk ve et suyu çorbası tüketmeye özen gösterin.

Bol ve Sürekli Su İçin!

Corona Virüs, bağışıklık sistemini çökerten bir hastalık olarak hızlı ve ani gelişen ölümlere neden oluyor. Bu nedenle uzmanlar bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerle birlikte bol su içilmesini de öneriyorlar. Vücuttaki toksin atımını hızlandırmak ve metabolizmanızın çalışması için 10 – 12 bardak su içmeye özen göstermelisiniz.

Yumurta, kefir, peynir, ceviz, fındık, badem, portakal, kivi, sarımsak, zencefil gibi bağışıklık dostu gıda ve baharatlara ek olarak bol su tükettiğinizde kendinizi daha iyi ve güçlü hissedersiniz. Sağlıklı beslenir, kişisel temizliğinize özen gösterir ve kalabalık ortamlarda bulunmazsanız Corona Virüs ile karşılaşma riskiniz azalır, unutmayın.

[widget-100]

Yorum Yap