Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Corona’dan Korunmak İçin Nasıl Beslenmeliyiz?

Bağışıklığınızı Güçlendirin!

Zor bir dönemden geçtiğimiz şu günlerde bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirmemiz gerektiğini söyleyen Diyetisyen Cansu KÖSTAK şu önerilerde bulunuyor;

Su her zaman hayat kurtarır diyerek toksinlerden arınmak adına günlük su tüketimimiz en az 2 L olmalıdır. Yeterli ve dengeli beslenmeye oldukça önem vermeliyiz. Her besin grubundan yeterli miktarda aldığımızdan emin olmalıyız. Her sabah kahvaltılarımıza B12 ve folattan zengin olan yumurtayı eklemeliyiz. Öğünlerimizde mutlaka yoğurt, kefir, ayran gibi probiyotik içeriği yüksek besinler bulunmalıdır.

 

Özellikle sülfür içeren brokoli, lahana, kereviz, pırasa gibi sebzelerin tüketimi arttırılmalıdır bunun yanında antosiyanin deposu kırmızı ve mor renkli sebze ve meyveleri tercih edebilirsiniz. Portakal, mandalina gibi C vitamini yüksek, bağışıklığı koruyucu meyvelerin tüketimi de arttırılmalıdır. Doğal antibiyotik olan sarımsak, soğan, zencefil ve kırmızı biberi mutfaklarınızdan eksik etmeyin. Salatalarımıza mutlaka zeytinyağı eklemeliyiz. Hem kilo kontrolü açısından hem de lif içeriği yüksek gıdalar; pirinç yerine bulgur, beyaz ekmek yerine tam buğday ekmek tüketilmelidir.

[widget-87]

Tam tahıllı ekmek, yulaf, yulaf kepeği en güzel beta glukan kaynaklarıdır. Beta glukanlar bağışıklık sistemimizi güçlendirecektir. Kaliteli protein tüketimine özen gösterilmelidir. Bunun için kırmızı et, balık, yoğurt, süt, yumurta tüketilebilir. Ara öğünlerinize çiğ fındık, çiğ badem, ceviz gibi kuruyemişleri ekleyebilirsiniz. Bu süreçte kurubaklagiller hem depolanması kolay hem de tüketim açısından oldukça zengin bir içerik olacaktır.

Yazar: Diyetisyen Cansu Köstak

[widget-45]

Yorum Yap