Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Kışın Tüketilmesi Gereken Yiyecekler

Kış Aylarında İçinizi Isıtmak İçin Yediklerinize Dikkat Edin!

Kış aylarında soğuyan havalar çeşitli hastalıklara yakalanmamıza neden olabilir. Bunlar nezle, grip, yorgunluk gibi sağlık sorunlarıdır. Yaşanan mevsim değişikliklerinden vücudumuz hemen etkilenmektedir. Bu nedenle direncimiz düşükmekte ve hastalıklara karşı savunmasız bir hale gelmekteyiz. Bu durma karşı kış aylarında tüketilmesi gereken yiyecekler hakkında bilinçlenerek ve beslenmemize özen göstererek sağlık sorunlarının üstesinden gelebiliriz. Peki, kış aylarında hangi yiyecekler tüketilmeli? Kışın ne yenir? Detaylı bakalım…

Kışın tüketilmesi gereken yiyecekler;

1.Trabzon hurması

Kışın tüketilmesi gereken yiyecekler arasında yer alan Trabzon hurması ekim ayından ocak ayın kadar raflarda bulunmaktadır. Oldukça faydalı olan Trabzon hurması,  protein, kalsiyum, demir, magnezyum A, B1, B2, B3 ve C vitaminleri açısından son derece zengindir. Kış aylarında tüketilmesi gereken yiyecekler arasında bulunan bu meyve içerdiği yüksek lif miktarı ile mide bağırsaklara çok iyi gelmektedir. Aynı zamanda bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli rol oynamaktadır.

2.Kestane

Kış denince akla gelen mükemmel lezzetiyle gönülleri fetheden kestane de kışın tüketilmesi gereken yiyecekler listesinde yerini almaktadır. Kışın habercisi kestane, B1, B2 ve C vitamini deposudur. Kış aylarında tüketilecek besinler listesinde bulunan kestane bol miktarda yağ, protein, potasyum ve sodyum gibi mineralleri içermektedir. Kışın tüketilmesi gereken yiyecekler arasında yer almasının en önemli nedenlerinden biri de bedensel ve zihinsel yorgunluklardan arındırma özelliğidir. Mutlaka tüketin!

[widget-87]

3.Kıvırcık lahana

Kışın tüketilmesi gereken yiyecekler arasında yer alan kıvırcık lahana kış aylarının gözdesidir. Lahana mevsiminde tüketilmesine özen gösterilmesi gereken sebzelerin başında gelmektedir. Kış aylarında tüketilmesi gereken yiyecekler arasında bulunan lahana vücudumuz için zengin bir beta karoten, C vitamini ve lif kayağıdır. Kışın tüketilecek yiyecekler listesinde önemli bir yere sahip olan lahana kalsiyum ve potasyumun en çok bulunduğu besinlerdendir.

4.Nar

Tek kelimeyle antioksidan deposu olan nar kışın tüketilmesi gereken yiyecekler arasında bulunmaktadır. İçeriğindeki yüksek besin değeri sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirmekte ve vücudumuzu çeşitli hastalıklara karşı korumaktadır. Kışın tüketilecek yiyecekler arasında bulunan nar anti-tümör etkisi ile kanser karşıtı olan son derece önemli bir besindir.  Diyet listelerinde de oldukça önemli bir yere sahip olan nar kalp sağlığını ve çeşitli rahatsızlıkları önleme adına birebir bir besin kaynağıdır.

5.Kamkat

Turunçgil ailesinde bulunan ve saymakla bitmeyen faydaya sahip olan kamkat da kışın tüketilmesi gereken yiyecekler kervanına katılmaktadır. Kabuğuyla birlikte tüketilmesi gereken bu mucizevi meyve bağışıklık sistemini güçlendirerek kış boyu ayakta tutarak direncinizi kaybetmemenize yardımcı olmaktadır. Kış aylarında tüketilmesi gereken yiyecekler arasında yer alan bu değerli meyve A ve B vitamini açısından oldukça zengindir.

6.Pancar

Kışın tüketilmesi gereken yiyecekler arasında yer alan pancarın her türlüsü sağlık için son derece faydalıdır. Kış aylarının vazgeçilmezi kırmızı pancar A, B ve C vitaminleri açısından oldukça zengindir. Kış aylarında tüketilmesi gereken yiyecekler listesinde bulunan bu değerli besin iştah açma ve besleyici olmasının yanı sıra sindirim sistemi için son derece önemlidir.  Işın tüketilecek yiyecekler arasında bulunan kırmızı pancar bağışıklık sistemini güçlendirerek kış aylarında ihtiyaç duyduğumuz korumayı sağlamaktadır.

Kış aylarında hangi yiyecekler tüketilmeli sorusunu yanıtladık. Tabi bunun dışında kışın beslenmenin önemi hakkında da bilinçli olmakta oldukça yarar olacağını söymemiz gerek. Kış aylarında her renk meyve ve sebze tüketimine özen gösterilmeli ve bol miktarda vitamin ve mineral desteği alınmalıdır. Hayatımızın her döneminde sağlıklı beslenmek elbette ki önemlidir. Fakat kış aylarında hassaslaşan ve güçsüz kalan vücudumuza enerji vermek için biraz uğraşmak gerekir. 

[widget-89]

Yorum Yap