Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Yaşlılıkta Dinç Tutan Besinler!

Sağlıklı Besinler Al Dinç Kal! Yaşlılıkta Doğru Beslenin!

Tükettiğimiz besinler enerjimizin düşmesine veya yükselmesine neden olur. Bazı yiyecekler tüketildiği zaman hemen uyku yapar, vücuttaki enerjiyi düşürür ve yorgun hissetmemize neden olabilir. Bazı yiyecekler ise beynin hızını arttırır, enerjimizi yükseltir ve yorgunluğumuzu alır.

Günlük hayatın stresi, çalışma hayatı ve sosyal yaşantımızın düzenli bir şekilde devam edebilmesi noktasında bizlere enerji veren, zihnimizi açan ve iyi düşünmemizi sağlayan besinleri tüketmek son derece önemlidir. Özellikle yaşlılıkta yaşam standartlarının düşmemesi ve kişinin kendini iyi hissetmesi için besinler oldukça önemlidir. Enerji veren ve iyi hissettiren gıdalar yenmelidir. Peki, yaşlılıkta dinç tutan besinler nelerdir? Vücut halsizliğine ne iyi gelir? İnceleyelim…

Yaşlılıkta dinç tutan besinler;

1.Salatalık

Yaşılıkta dinç tutan besinler arasında yer alan salatalık, en fazla su içeren yiyeceklerden biridir. Zinde tutan besinler arasında yer alan salatalık gün içerisinde kaybettiğiniz sıvıyı su ile giderebilirsiniz. Fakat tüketeceğiniz 1 adet salatalık ile bunu desteklemenizde yarar var.

Eğer sabahları erken kalıyorsanız evden çıkmadan ve akşam yemeklerinizden eksik etmeden muhakkak salatalık yemenizi tavsiye ediyoruz. Vücudumuzda su dengesini sağlayan ve bu sayede enerji veren salatalığı tüketmeye özen göstermeliyiz.

2.Muz

Yaşlılıkta dinç tutan besinler arasında yer alan muz vücuttaki şeker oranımızı eşitleyen, enerji veren zengin içeriğiyle dinç kalmamızı sağlayan bir yiyecektir. Zinde tutan besinler arasında yer alan muzun günde bir tane tüketilmesi glikoz ihtiyacımızı karşılamasının yanı sıra sağlıklı olmayan şekerlerden de korunmamıza yardımcı oluyor.

Acıktığımız zamanlarda abur cubur tüketmek yerine alacağımız bir adet muz hem sizi tok tutacak hem de enerji verecektir.

[widget-87]

3.Kahverengi Pirinç

Yaşlılıkta dinç tutan besinler arasında yer alan kahverengi pirinç içeriğindeki zengin magnezyum içeriğiyle stresinizi yok etmeye yardımcı olur.

Zinde tutan besinler arasında yer alan kahverengi pirinç aynı zamanda vücudunuzun düzenli bir şekilde çalışmasına yarımcı olmaktadır. Vücudunuzun düzgün bir şekilde çalışmasını sağlayan bu besin üretkenliğinizi arttıracak ve kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacaktır.

4.Yumurta

Yaşlılıkta dinç tutan besinler arasında yer alan oldukça önemli olan bir başka yiyeceğimize yumurtadır. Birçok faydası olan yumurta zinde tutan besinler arasında da yer almaktadır. Kahvaltılarımızdan eksik etmediğimiz yumurta hafızamızı güçlendirmekte ve gün içinde zinde kalmamızı sağlayan değerli bir besin kaynağıdır.

Dinç tutan besinler arasında yerini alan yumurta aynı zamanda beyin sensörlerini de aktif tutmaktadır.

Yaşlılıkta dinç tutan besinlerin tüketimi oldukça önemlidir. Çünkü yaşlıların günlük yaşantılarında ruh halleri ve enerjileri daha çabuk değişir. Kendilerini mutsuz ve tükenmiş hissedebilirler. Fakat zinde tutan besinler sayesinde günlük ihtiyaçları olan enerjiyi karşılayabilirler. Bireylerin yapısal farklılıkları, kalıtsal özellikleri ve sağlık durumları değişken olduğu için diyetisyen kontrolünde beslenmeleri daha sağlıklı olacaktır. Bu nedenle önerdiğimiz besinleri tüketmeden önce doktorunuza ve diyetisyeninize danışmanızı tavsiye ederiz...

[widget-99]

Yorum Yap