Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Kol Güçlendirme Hareketleri

Kol Egzersizleri İle Daha Güçlü Hissedin!

Sarkık kol kaslarındansa estetik bir kol kasına herkes sahip olmak ister. Gevşek ve sarkık kol kaslarına kimse sahip olmak istemez.  Öncelikle bilmeniz gereken şey kollarınızın ve bacaklarınızın kuvveti kas kütlesine bağlıdır. Bu nedenle sürekli olarak güçlendirilmesi gerekir. Bir başka önemli nokta ise kas tonusudur.

Kollarınızı güçlendirmek istiyorsanız kas tonusuna dikkat etmelisiniz. Kas tonusu, vücutta kısmi kas tutma işine yarar. Böylece iyi bir duruşa sahip olmanızı sağlar ve vücudunuzun yapısını korur.  Kas tonusu yalnızca kol kasınız değil tüm kaslarınızda olmalıdır. Kol güçlendirme hareketleri elbette oldukça yararlı olacaktır. Peki, kol güçlendirme hareketleri nelerdir? Kol güçlendirme hareketleri hangileridir? Kol güçlendirme için ne yapılmalı? Kol egzersizleri ile kol kası geliştirme amacına ulaşılır mı? İnceleyelim…

Kol güçlendirme hareketleri ve kol egzersizleri:

1.Biceps egzersizi

Kol güçlendirme hareketleri arasında ilk olarak biceps hareketi yer almaktadır. Kol güçlendirme hareketleri arasında yer alan biceps egzersizinde ön kol kaslarını geliştirip sıkılaştırmak için 3 kiloluk dumbellarla bacaklar omuz genişliğinde açılarak, avuçlar dışarı bakar bir konumda pozisyon alınır.

Daha sonra dirsekler yukarıya kaldırılmadan kollar hafif bir şekilde bükülerek ağırlık yukarıya doğru kaldırılıp indirilir. Nefes, ağırlık kaldırılırken verilir, indirilirken alınır. Kol hareketleri arasında kol kası geliştirme için etkili bir yöntemdir.

2.Triceps egzersizi

Kol güçlendirme hareketleri arasında bulunan triceps hareketi kendi vücut ağılığınız ile yapacağınız bir egzersizdir. Kol güçlendirme hareketleri sayesinde hem daha güçlü kol kasları hem de sıkı bir omuz ve sırta sahip olabilirsiniz.

Kol egzersizleri bir sandalye veya bir bank eşliğinde uygulanabilir. Triceps de avuçlar içe bakacak şekilde pozisyon alınarak, bacaklardan destek almadan kollar aşağı indirilip yukarıya kaldırılır. Kol kası geliştirme hareketini yavaşça yapmak daha iyi olacaktır. Kol hareketleri yaparken kendinizi yukarı çektiğinizde nefes alıp, aşağı bırakırken nefes verin.

[widget-87]

3.Şınav

Kol güçlendirme hareketleri arasında en etkili olan hareketlerden biri de şınavdır. Kol güçlendirme hareketleri arasında yer alan şınavı kendi vücut ağırlığımız ile yaparız. Şınav en iyi arka kol egzersizlerinden biridir.

Kol egzersizleri yaparken yere koyduğunuz avuç içlerinizden güç alarak vücudunuzu itip çekmeye başlarsınız. Bu sırada düzenli bir şekilde nefes alıp verişimize dikkat etmeliyiz. Kol güçlendirme egzersizleri arasında en zorlu olanına şınav egzersizi diyebiliriz.

Kol güçlendirme egzersizleri oldukça yorucu olabilir. Fakat sonucunda sarkık ve gevşek durmayan estetik bir kola sahip olabilirsiniz. Bu nedenle kol kası geliştirme hareketlerini bir kere yapıp bırakmak olmaz. Düzenli bir şekilde tekrar edilmeli ki istediğiniz görüntüye kavuşabilesiniz. Ayrıca beslenmeye de dikkat edilmelidir.

Kol egzersizleri ve kol hareketleri yaparken yeterince ısındığınızdan emin olmalısınız. Kolunuzda herhangi bir ağrı veya şikayetiniz var ise kol güçlendirme egzersizlerine başlamadan önce uzman bir doktora görünmenizde yarar vardır. Yoksa çok daha kötü sonuçlar ile karşılaşılabilir. Bu nedenle bu süreçte doktor desteği almanızı öneririz.

[widget-105]

Yorum Yap