Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Karın Sıkılaştıran Egzersizler

Doğru Egzersizler Yapılsın Sıkılaşmayan Kalmasın!

Karın bölgesi sıkılaştırmak zor bir süreçtir. Fakat mükemmel sıkı karınlar herkesin hayalidir. Fakat doğru egzersizlerle artık hayal değil. Yapacağınız bu egzersizler sizi yağlarınızdan kurtararak belirgin ve sıklaşmış karın kaslarına sahip olmanızı sağlayacaktır.

Tabi karın sıkılaştırma egzersizleri uygulanırken aynı zamanda çok kalori içermeyen sağlıklı ve dengeli bir diyet programı oluşturulmalıdır. Çünkü beslenme temel bir ihtiyaçtır. Bu nedenle yediklerimiz yaptığımız egzersizleri destekler nitelikte olmalıdır. Peki, karın sıkılaştırma egzersizleri nelerdir?  Karın sıkılaştırma egzersizleri nasıl yapılır? Karın egzersizleri neden gereklidir? Öğrenelim…

Karın sıkılaştırma egzersizleri;

1.Plank

Karın sıkılaştırma egzersizleri arasında yer alan plank, karnınızın harika görünmesini sağlamasının yanı sıra sırt ağrısına da yardımcı olan bir güçlendirme ve sıkılaştırma egzersizidir. Karın sıkılaştırma egzersizleri arasında bulunan plank basit gibi görünse de yoğunluğu çok yüksektir, odak ve denge gerektirir.

Karın hareketleri arasında bulunan plank yapılırken; yüzünüz aşağı bakacak şekilde uzanmanız gerekir. Ön kollarınızın ve ayak parmaklarınızın üstünde kendinizi desteklemelisiniz. Bu hareket karın kaslarınızın etkili bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

2.Bisiklet

Karın sıkılaştırma egzersizleri arasında yer alan bir diğer hareketimiz de bisiklettir. Bu karın hareketi bir bisikletle yaptığınız hareketi taklit eder. Vücudunuzun orta kısmındaki kaslara odaklanmanızı sağlar.

Karın sıkılaştırma egzersizleri arasında yer alan bisiklet hareketiniz düzenli olarak yapmanız belinizi güçlendirmenizi sağlar ve bacaklarda dolaşımı arttırır. Bu egzersizde sırt üstü yatın, bacaklarınızı kaldırın ve bacaklarınızı 90 derecelik bir açı oluşturacak şekilde eğin. Daha sonra bacağınızın düşmesine izin vermeden dirseğinize karşıt olan dizinize dokunmaya çalışın. Böylelikle karnınızın sıkılaşmasını sağlayın.

[widget-87]

3.Dizler göğüste

Karın sıkılaştırma egzersizleri arasında yer alan bir diğer önemli hareketimiz de dizler göğüstedir.  Karın sıkılaştırma egzersizleri arasında bu harekette dizlerinizi kırarken karın kaslarınızı kasılı tutmak esastır. Karın egzersizleri arasındaki dizler göğüste, karın kaslarınızın yanı sıra bel, bacak ve kalçanız içinde oldukça faydalı bir egzersizdir.

Bu egzersizi yaparken öncelikle sırt üstü uzanın. Bacaklarınız düz, kollarınızı iki yana gelecek şekilde uzatın. Daha sonra dizlerinizi göğsünüze doğru kaldırın. Bu sırada baldırınızın zemine paralel olduğundan emin olun ve egzersiz sırasında derin nefes alın. Karın egzersizleri sayesinde karın yağları eritme amacınıza da ulaşacaksınız.

Karın sıkılaştırma egzersizleri bölgesel olarak incelmek isteyenler için oldukça faydalı olacaktır. Fakat karın sıkılaşmasını sağlamak için bu egzersizlerin düzenli yapılması son derece önem taşır. Karın sıkılaştırma egzersizleri yalnızca karın bölgesine etki etmemektedir. Bunun dışında bel, bacak basen sıkılaştırmak içinde oldukça etkili hareketlerdir. Ayrıca diğer bir önemli nokta ise karın egzersizleri ve hareketlerinin ısınmadan yapılmaması gerektiğidir.

[widget-105]

Yorum Yap