Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Ergenlik Döneminde Erkeklerin Mutlaka Tüketmesi Gereken 8 Besin

Ergenlikte Erkekler Nasıl Beslenmeli?

Ergenlik dönemi, kız ve erkek çocuklarının çocukluk ile gençlik dönemi arasında yaşadığı olgunlaşma ve gelişme dönemidir. Fiziksel, ruhsal, biyokimyasal ve sosyal açıdan gelişmelerin yaşandığı ergenlik döneminde büyüme oldukça hızlıdır. Bu nedenle çocukların daha fazla enerjiye ve sağlıklı beslenmeye ihtiyaçları vardır.

Ergenlikte erkekler nasıl beslenmeli diye düşünen anne babalar için erkeklerde 11-14 yaşlar arasında başlayan ergenlik döneminde bilinçlenmek oldukça önemlidir. Ergenlik yaşında başlayan kötü yeme alışkanlıkları, çocukların tüm hayatını etkileyecektir. Dolayısıyla anne babaların hem mutfaklarında hem de çocuklarının beslenmelerinde daha özenli olmaları gerekecektir. Ergen erkekler nasıl beslenmeli, ergenlik çağındaki erkek için diyet sağlıklı mı gibi soruların cevabı yazımızda…

Ergenlikte Erkeklerde Beslenme Tüyoları – Bu Besinleri Tüketin!

Erkeklerde ergenlik dönemi sırasında 20-25 cm boy artışı olur. Vücutta hızlı bir kilo artışı gözlenir. Daha önce salgılanmayan hormonlar harekete geçer. Bu dönemdeki hızlı büyümeye destek olacak beslenme kalitesi, enerji ve besin öğelerinin yeterli ve dengeli tüketimi büyük önem taşır. Çocuklar ev dışında daha çok zaman geçirdikleri için ailelerin çocuklarına kahvaltı yapma ve sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırması gerekir. Ergenlik çağındaki erkek için diyet doğru bir seçenek olmayabilir.

Ergenlikteki erkekler için beslenme önerileri ve mutlaka tüketmeniz gereken 8 besin:

1. Süt

Yapılan araştırmalarda maalesef ergenlik dönemindeki kızların ve erkeklerin yeterli kalsiyum almadıkları gözlenmiştir. Kalsiyum kemik gelişimini sağlayan ve ergenlikteki gençlerin en fazla ihtiyaç duydukları minerallerden biridir. Ergenlik döneminde süt içmenin önemini belirten uzmanlar, çocukların ve gençlerin günde 2 bardak süt içmesini önermektedirler. Bu nedenle kahvaltıda mutlaka süt içmelerini sağlayın. Ergenlikte erkekler nasıl beslenmeli diyenler için ilk öneri her zaman süttür.

2. Peynir

Erişkin kemik kitlesinin %50’sinden fazlası, ergenlik döneminde oluşur. Kemik kitlesinin maksimum düzeye ulaşabilmesi için günlük gereksinimin karşılanması lazım. Bunu için 1300 mg kalsiyumun 3’te 1’inin peynirlerden alınması gerekir. Ergenlik çağındaki erkek için diyet listelerine de peynir türevleri eklenmelidir. Ergenlikte erkekler nasıl beslenmeli diyenlere peynir olmazsa olmaz önerimiz.

3. Yoğurt

Yoğurt da ergenlikte erkekler nasıl beslenmeli sorunuzun cevabıdır. Gün içinde 1 kase yoğurt hem kalsiyum sağlayacak hem de kemik gelişimine katkıda bulunacaktır.

Aynı zamanda metabolizmayı hızlandırarak sindirimi güçlendirecek ve aşırı kilo almanın önüne geçecektir. Mutlaka erkeklerde ergenlik dönemi için tüketilmesi gereken yiyecekler arasındadır.

4. Yeşil yapraklı sebzeler

Ergenlikteki erkekler için beslenme önerileri arasında yeşil sebzeler de var. Demir kaynağı ıspanak, brokoli, brüksel lahanası ile su kaynağı salatalık gibi yeşil sebzeler gün içerisinde 3 – 4 porsiyon tüketilmelidir.

Yeşil yapraklı sebzeler ergenlerin çok tercih etmediği gıdalar arasında olsa da mutlaka tüketilmesi sağlanmalıdır. Ergenlikte erkekler nasıl beslenmeli diyenler için en önemli önerilerden biri sebzelerdir.

[widget-87]

5. Tahıllar

Tahıllar hem doygunluk veren hem de enerji ihtiyacını karşılayan besinlerdir. Buğday, çavdar, yulaf ve pirinç diyetisyen önerisiyle ve belli bir miktarda tüketilmelidir. Ergenlikte beslenme açısından tahılların önemi büyüktür.

Yanlış tüketildiğinde erkeklerde ergenlik dönemi kilo alımına neden olabilir. Bu nedenle doğru tahılların tüketimi sağlanmalıdır.

6. Tavuk

Ergenlikte erkeklerde beslenme sürecinde çocuklarınızın sağlıklı beslenme alışkanlığını kazanmasını istiyorsanız menülerine tavuklu sandviçler, salatalar ve sebzeli yemekler ekleyebilirsiniz.

Ergenlikte beslenme konusunda protein alımına mutlaka dikkat edilmeli ve tavuk kızartma tarzında servis edilmemelidir.

7. Balık

Omega ve b12 kaynağı balık ergenlikte beslenme için anne ve babaların kurtarıcısı olacak. Haftada 1 – 2 kez akşam yemeklerinizde balık türlerine yer verin. Okul öğünleri için de ton balıklı sandviçler yapın.

Ergenlikte erkekler nasıl beslenmeli diyenler için önerimiz olan balık, okul başarısını da oldukça arttıracaktır.

8. Turunçgiller

Mandalina, portakal, greyfurt gibi C vitaminleri ergenlik döneminde hızla büyüyen kemikler için D vitamininin emilimini kolaylaştırmaktadır.

Bu nedenle taze sıkılmış portakal suyu ya da meyve salatası erkeklerde ergenlik dönemi enerji ihtiyacını da karşılayacaktır.

Su İçmeyi Unutmayın!

Ergenlikte erkekler için beslenme önerileri listemizde son olarak su içmenin önemine vurgu yapalım. Bütün bu besinlerin emilimi ve yararlı kullanılması için mutlaka su içmek gerekiyor. Kilonuzu 0,3 ile çarparak günde tüketeceğiniz su miktarını belirleyebilirsiniz.

Ergenlik çağındaki erkek için diyet ve beslenme önerileri ile ergenlikte erkekler nasıl beslenmeli sorularınıza yanıt almak için diyetisyeninizi ziyaret edin. Beden kitle indeksinizi sürekli ölçtürerek yağ oranınızın fazla olması halinde olası problemlerin önüne geçmek için hemen diyet ve egzersiz programına başlayın. Sağlıklı hayatın ilk adımları gençken atılır, unutmayın.

[widget-96]

Yorum Yap