Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

12-18 Yaş Arası Beslenmesi Nasıl Olmalı?

12 - 18 Yaşta Doğru Beslenen Gençler Sağlıklı Birer Yetişkin Oluyorlar!

Kişilerin sağlıklı bir yaşam geçirebilmesi için ihtiyaç duyduğu besinleri bebeklikte alması ne kadar önemliyse ergenlik döneminde de tüketmesi o kadar önemli. 12-18 yaş arası beslenme, fiziksel ve zihinsel gelişimi açısından son derece önemlidir. Bu nedenle ergenlerde beslenmenin önemi çok büyüktür. Ergenlerde beslenme gelişimlerini etkileyen en unsurlardan biri olduğu için sağlıklı yiyecekleri tüketmeye özen göstermeleri gerekmektedir.

Ergenlerde beslenmenin önemi bireyin ihtiyacını tam anlamıyla karşılayabilmesi noktasına vurgu yapar. Bu dönemde ergenlerin genişleyen sosyal çevrelerinin de etkisiyle kötü alışkanlıklara yönelme ihtimali de artmaktadır. Bu noktada en önemli görev anne ve babaya düşmektedir. Çocuklarının bulundukları çevreden haberdar olmaları, beslenme düzenini oluşturmaları ve çocuklarını bilinçlendirmeleri oldukça önemlidir.

 

Ergenler İçin Beslenmede Bunlara Dikkat!

Ergen bireylerin nasıl bir yaşam tarzı benimseyeceği bu dönemdeki beslenme şekillerinden oldukça etkilenir. Sağlıklı besinler tüketilmesi ergenlerde beslenme açısından oldukça önemlidir. Çünkü sağlıklı beslenmeyle beraber daha hareketli ve enerjik bir ruh haline sahip olmanın yanında bol bol fiziksel aktivitede bulunmasına da yardımcı olmaktadır.

12-18 yaş arası beslenme düzenli ve dengeli bir şekilde gerçekleşmelidir. Çünkü bu dönem tam anlamıyla büyüme gelişme dönemidir. Genelde dışarıda tükettikleri ve hızlı yaşam temposundan kaynaklı tüketilen abur cuburlar sağlıklarını tehdit eden zararlı besinlerdir. Bu nedenle olabildiğince hazır gıdalar ve abur cuburlardan kaçınılmalıdır.

[widget-87]

12-18 yaş arası beslenme döneminde en önemli noktalardan biride öğün atlamadan beslenmektir. Özellikle kahvaltı öğünü gelişimlerine en büyük katkıyı sağlayan kahvaltı en önemli öğündür. Bu dönemde kızlarda oluşan estetik kaygı nedeniyle yemek yememe, kendini kusturma ve ya zayıflamak için kullanılan haplardan tüketme gibi davranışlar sergilenmektedir. Böyle bir durum karşısında psikolojik bir tedavi alınması önerilir.

Ergenler İçin Beslenme Diyetlerini Kullanın Sağlıklı Kalın!

12-18 yaş arası beslenme en dikkatli olunası gereken beslenme dönemlerindendir. Ergenlerde beslenme döneminde öncelikle ergenlerde beslenmenin önemi kavranmalı ve çocuklar bilinçlendirilmelidir. Çünkü bizler büyüdükçe vücut yapımızda değişmektedir. İhtiyaç duyduğu besin kaynakları da farklılaşmaktadır. Bu nedenler ergenlerde beslenme konusunda tedbirli olunmalıdır.

12-18 yaş arası beslenme döneminde yapılacak en doğru şey sağlıklı bir diyet listesi oluşturmak olacaktır. Tabi etkili bir sonuç alınabilmesi için hazırlanan bu listenin düzenli bir şekilde uygulanması gerekmektedir. 12 yaş beslenmesi ve 18 yaş beslenmesi beslenme konusunda en dikkatli olunması gereken yaş aralığıdır. Çünkü bu dönemlerde kilo alma ve verme kontrol altında tutulmalıdır. Bunun yanı sıra ihtiyaç duyduğu besinleri tüketmeye özen göstermeli ve sporu hayatlarından eksik etmemeliler.  Kısaca 12-18 yaş arası beslenme çocukların fiziksel, zihinsel ve duygusal açıdan gelişmesinde büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle 12-18 yaş arası beslenme sağlık bir yaşam sürdürmek çok önemlidir.

[widget-96]

Yorum Yap