Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Atkins Diyeti

Yüksek Protein, Düşük Karbonhidrat, Daha Sağlıklı Bir Yaşam!

Atkins diyeti, yüksek protein içeren diyetler arasında yer almaktadır. 1993 yılında basılan Dr. Atkins’in ilk kitabında yer alan diyetler, düşük karbonhidrat ve yüksek yağ prensipleri üzerine kurulmuştur. Atkins diyeti ile yüksek yağ, yüksek protein ve düşük karbonhidrat kombinasyonunda, vücuttaki yağ oluşumunun engellenmesi amaçlanır. Az orandaki karbonhidrat tüketimi insülin üretimini düşürerek kişinin obez olma riskini azaltır.

Yüksek doymuş yağ içeriği nedeniyle eleştirilse de bazı uzmanlar tarafından da doymuş yağların herhangi bir zararı olmadığı yönünde açıklamalar vardır. Yine de her diyette olduğu gibi Atkins diyetine de başlamadan önce diyetisyeninizin onayını almayı ihmal etmeyin. Atkins diyeti nasıl yapılır? Atkins diyeti aşamaları nelerdir? Atkins diyeti zararlı mı? sorularınızın cevabı ise yazımızda…

 

Atkins Diyeti Aşamaları

Yüksek yağ tüketimi kilo artışına neden olabileceği için Atkins diyeti yararı tartışılan diyetler arasında yer almaktadır. Atkins diyeti nasıl yapılır diyenler için bu süreç 3 evreden oluşmaktadır. Bunlar:

  • Atkins Diyeti 1. Evre (Kilo Verme)

Atkins diyeti aşamaları ilk evresi olan kilo verme, 2 hafta sürmektedir. Burada karbonhidrat azaltılır ve hızla zayıflama amaçlanır. Günlük 20 gram karbonhidratın tüketildiği ilk evrede genel olarak yeşil sebzeler ve protein içeren gıdalar tüketilir. Bu evrenin kuralları:

    • 6 saatte bir yemek yenir.
    • Süt ürünleri olarak peynir, kaymak ve tereyağı dışında herhangi bir besin tüketilmez.
    • Günde en az 3 ya da küçük porsiyonlarla 4 – 5 öğün tüketilir.
    • Ekmek, makarna, tahıl veya nişasta içeren besinler tüketilmez.
    • Gün içerisinde en az 2 litre su içilir.
    • Kalorisi yüksek çerezler tüketilmez.

Atkins diyeti ilk evresinde kurallara uyduğunuzda hızlı bir şekilde kilo verirsiniz.

[widget-87]

  • Atkins Diyeti 2. Evre (Kilo Verme)

Atkins diyeti 2. evresinde kilo vermeye devam edilir. İlk evreye göre her gün tüketmeniz gereken karbonhidrat miktarı 20’den 25’e yükselmiştir. Bu evrede zayıflama hızında azalma görülmesi normaldir. Sebebi karbonhidratın vücuttaki oranının azalmasıdır.

  • Atkins Diyeti 3. Evre (Koruma Evresi)

Atkins diyeti evreleri, koruma evresi ile son bulur. Koruma evresinde amaç verilen kiloların korunmasıdır. Burada kişiye sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırılır. Karbonhidrat alımı azaltılmıştır ve şekerli gıdaların tüketimi en aza indirilmiştir.

Atkins Diyeti Listesi

Atkins diyetinde yüksek derecede trans yağ içeren gıdalar yasak. Glikoz şurubu, mısır şurubu ve koruyucu içeren gıdalar da asla tüketilmiyor. Kanola, mısır, ayçiçek yağı, margarin gibi yağlar yerine hayvansal yağlar tercih ediliyor. Aynı zamanda buğday, mercimek, kuru fasulye, nohut, pirinç ve tam tahıllı ekmekler de yasaklar listesinin başında geliyor. Muz, elma, incir gibi şeker oranı yüksek meyveler de Atkins diyetinde asla yok. Atkins diyeti örneği olarak vereceğimiz listede ise şu besinler var:

1.Evre Diyet Listesi – Kilo Verme

  • Sabah: Pastırmalı veya sosisli omlet, sade çay veya kahve
  • Öğle: Yarım porsiyon gözleme, ufak yeşillik bir salata, soda
  • Akşam: Balık porsiyonları bulunan salata, balık veya et,

2.Evre Diyet Listesi – Kilo Verme

  • Sabah: Omlet ( zeytinyağı kullanın), 1 büyük dilim çavdar ekmeği, sade çay veya kahve, domatesin suyu
  • Öğle: Salata ( içerisinde peynir, tavuk parçaları bulunan karışık salata), buzlu bitki çayı
  • Akşam: Deniz ürünleri içerisinde olan salata, kremalı çorba, çilek

3.Evre Diyet Listesi – Kiloyu Koruma Evresi

  • Sabah: Omlet (içerisinde peynir ve ıspanak olmalı), 1 büyük dilim çavdar ekmeği, sade çay veya kahve, meyve ( tercihen kavun önerilir)
  • Öğle: Fırınlanmış tavuk, yarım kâse salata ( sebze ve sarımsak içermeli)
  • Akşam: Soğanlı çorba, salata (yeşillik, domates, soğan, havuç içermeli), et

Atkins Diyeti Zararlı Mı? Kilo Verirken Sağlığınızdan Olmayın!

Atkins diyetinin bilinen herhangi bir zararı bulunmamaktadır. Ancak yanlış uygulandığında ya da uygulamaması gereken kişilerin bu diyeti yapmaları durumunda sağlık sorunlarına neden olabileceği unutulmamalıdır.

Atkins diyet listesini kendisi hazırlamak isteyenlerdenseniz Dr. Atkins’in kitabını okumakla başlayabilirsiniz. Kalori hesabı yerine gram hesabı yapılacağı için daha iyi sonuçlar alırsınız. Kümes hayvanları eti, et, deniz ürünleri peynir ve bazı sebzeleri yiyebilirsiniz. Meyve ise çok az miktarda tüketilebilirsiniz. Yemek yaparken doğal yağları (tereyağı ve zeytinyağı ) kullanmalısınız. Ayrıca pirinç, makarna ve ekmekten uzak durmalısınız.

Ayrıca sağlıklı bir Atkins diyeti yapmak için diyetisyenlerden yardım almalısınız. Vücudunuzdaki yağ oranına, yaşınıza, boyunuza, kilonuza ve beslenme alışkanlıklarınıza göre ideal diyet listelerini, diyetisyeniniz sayesinde edinebilirsiniz.

[widget-125]

Yorum Yap