Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

D Vitamini İçeren Besinler

D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Vücudun vitamin ihtiyacını karşılayan en önemli vitamin D vitaminidir. D vitaminin tahmin ettiğinizden daha çok faydası vardır. D vitamini vücudumuzun güneş ışığına maruz kalarak ürettiği tek vitamin kaynağıdır. Güneşin yanı sıra yiyeceklerden de alınması gereken bu besin kaynağının fazlası da zararlı azı da.

D vitamini kemik yapımızı koruyor ve kasların güçlenmesini sağlıyor, bağışıklık sistemini destekler, beyin ve sinir sistemi sağlığını destekler, insülin düzeyini düzenler, diyabet yönetimine yardımcı olur, akciğer fonksiyonlarını destekler, kan basıncının düzenli devam etmesini sağlıyor, mutluluk hormonun düzenli salgılanmasını destekler, saç köklerinin güçlenmesini sağlar. Tüm bunlar d vitaminin faydalarıdır. Peki, D vitamini içeren besinler nelerdir? D vitamini hangi besinlerde bulunur? D vitamini içeren yiyecekler nasıl tüketilmeli? Beraber inceleyelim…

D vitamini içeren besinler;

1.Somon

D vitamini içeren besinler arasında yer alan somon hem popüler bir yağlı balık hemde harika bir d vitamini kaynağıdır. Kalp sağlığı ve kaliteli protein depolamak içinde birebir olan yiyecekler arasında yer alan somon d vitamini açısından da çok değerlidir.

Somon d vitamini eksikliği olan kişiler için mükemmel bir yiyecektir. D vitamini hangi besinlerde bulunur diyorsanız somon tüketimine özen göstermelisiniz.

2.Yumurta sarısı

D vitamini içeren besinler arasında yer alan bir diğer besin kaynağımızda yumurta sarısıdır.  Balık tüketmeyen kişiler, deniz ürünlerinin d vitamini ihtiyacını karşılamak için tek besin kaynağı olmadığını bilmeliler.

Bütün yumurta çok besleyici olmasının yanı sıra d vitamini içeren besinler arasında çok önemli bir yiyecektir. D vitamini yiyecekler listemizdeki yer alan yumurtanın vitamin ve mineral kaynağı sarısında bulunmaktadır.

[widget-87]

3.Mantar

D vitamini içeren besinler arasında bulunan mantar takviye edilmiş gıdaları hariç tutarsak d vitamini yönünden tek bitkisel kaynak olarak değerlendirilir.

D vitamini bakımından zengin olan mantarla da tıpkı insanlar gibi UV ışığına maruz kaldıklarında d vitamini sentezleyebilirler. Yabani mantarlar mükemmel bir d vitamini kaynağıdır.  D vitamini hangi besinlerde bulunur diye merak edenlerin mantar tüketmelerinde oldukça yarar vardır.

D vitamini içeren besinlerin tüketimine oldukça özen gösterilmelidir. Sağlıklı bir yaşamın en önemli parçalarından bir olan vitaminler yediğimiz yiyeceklerde bulunması gerekir. D vitamini içeren yiyecekler günlük yaşamımıza da rutin olarak yer almalı. Çünkü d vitamini vücudumuzun ihtiyaç duyduğu çok önemli bir vitamindir. D vitamini hangi besinlerde bulunur, D vitamini içeren yiyecekler nelerdir diye merak ediyorsanız diyetisyenlere danışabilirsiniz.

[widget-100]

Yorum Yap