Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Ev Hanımları İçin Etkili Zayıflama Yöntemleri

Evde Kilo Vermek Mümkün Mü? Ev Hanımları İçin Beslenme Önerileri

Ev hanımları, ailenin bütün sorumluluğunu üzerlerine alan annelerimizdir. Aile bireylerinin seveceği yemekler sunmayı, çocuklarına beslenme çantası hazırlamayı, ev işlerini ve evin tüm idaresini omuzlarken sağlıklı ve dengeli beslenemeyebilirler. Buna bağlı olarak da farkında olmadan ve istemedikleri şekilde kilo alabilirler.

Her gün lezzetli yemekler yapan ve bu yemekleri tüketen ev hanımları, aile bireyleri işe ya da okula gittikten sonra yediklerini yakamaya fırsat bulamadan farklı işlerle uğraşırlar. Ev işi yapmak bir miktar kalori harcatsa da ne yazık ki dışarıdaki aktif bir hayat kadar etkili olmamaktadır. Peki ev hanımları nasıl zayıflar? Ev hanımları için zayıflama yöntemleri neler? Gelin, birlikte bakalım…

1. Evdeki düzeni değiştirin.

Ev hanımları için zayıflama yöntemi listemizde en önemli madde evdeki düzenin değiştirilmesi. Peki bu ne demek? Gelenekselleşmiş olan akşam yemeği, ardından çay ve meyve faslının sonlandırılması. Ya da 5 çaylarında tüketilen hamur işleri ile ve vedalaşılması elbette.

Kadınlarda kilo almanın en büyük nedenlerinden biri olan bu ritüellere son verildiğinde ve erken saatlerde akşam yemeği yendiğinde kilo vermenin ne kadar kolay olacağı da görülecektir. Ev hanımları için zayıflama aslında çok kolay.

2. Yemek yaparken atıştırmayın.

Ev hanımları için kilo verme yöntemi olarak yemek yaparken atıştırmamaları gerektiğini de söyleyebiliriz. Yemek hazırlarken istemsiz olarak yapılan bu davranışlar, aslında kilo almayı tetikliyor.

Özellikle yemeğin tuzuna, kıvamına baktıkça farkında olmadan ancak epey fazla diyebileceğimiz kaloriler vücuda girmiş oluyor. Kilo vermek istiyorsanız bu alışkanlığa mutlaka son verin. Ev hanımları için zayıflama yöntemleri arasında biraz dikkat var!

3. Farkında olmadan yediklerinize dikkat edin.

Ev işi yaparken ya da mutfaktan geçerken bir dilim böreği ağzınıza atıyor ya da çok yorulduğunuzda kahvenizin yanına kekler, çikolatalar koyuyorsanız kaçınılmaz bir şekilde kilo alacaksınız.

Eşinizi ve çocuklarınızı evden gönderdikten sonra masada kalan yiyecekleri, çocuklardan kalan abur cuburları yemek zorunda değilsiniz unutmayın. Ev hanımları için zayıflama yöntemleri arasında kilo almaya neden olan alışkanlıkları bırakmak da var.

[widget-87]

4. Egzersiz yapın.

Ev hanımları kilo verme heveslerini maalesef egzersiz yapmada göstermiyorlar. Ancak her gün yalnızca yarım saat yapılacak tempolu yürüyüş kilo kontrolü sağlamaya yardımcı olacaktır.

Ayrıca evdeki en etkili egzersizlerden biri ip atlamaktır. Hem eğlenceli hem de sizi uğraştırmadan kilo vermenizi sağlayacak ev hanımları için zayıflama yöntemleri ile en azından yediklerinizi yakmış olursunuz.

5. Tabaklarınızı küçültün.

Ev hanımlarının en büyük alışkanlığı tabakları bol bol yemekle doldurmaktır. Bu durum ailenin hep birlikte kilo almasına neden olabilir. Eğer kilo vermek istiyorsanız yapmanız gereken hem ailenizle hem de tek başınıza yediğiniz yemeklerde porsiyonları küçültmektir.

Tabağınızı küçülterek koyacağınız yemeklerin miktarını kendiniz belirleyebilirsiniz. Böylece rahatlıkla kilo verebilirsiniz.

6. Çay saati menülerini değiştirin.

Çay saatlerinizin olmazsa olması poğaçalar, börekler, kısırlar, kekler size hep kilo olarak geri dönüyor. Bunun siz de farkındasınız değil mi?

Ev hanımları için zayıflama yöntemleri arasında yer alan bu alışkanlığın sonlandırılması sizlere tahmin ettiğinizden daha çok yarar sağlayacak. Çay saatlerinize kinoa salatasını, meyveyi ve haşlanmış sebzeleri eklemeyi deneyin. Tatlı olarak da sağlıklı unlardan yapılmış yağsız kurabiyeleri tercih edin.

7. Dizi izlerken atıştırmayın.

Ev hanımları için kilo verme yöntemi olarak dizi ya da film izlerken tüketilen mısır, cips, kek gibi atıştırmalıklardan uzak durmalarını da söyleyebiliriz.

Sağlıksız atıştırmalıklar nedeniyle kilo verme hedeflerinize ulaşamıyor olabilirsiniz. Bir şey izlerken mutlaka atıştırmalık tüketmeniz gerekiyorsa meyve ya da yağsız-tuzsuz kuru yemişleri tercih edin.

Ev hanımları için diyet ya da beslenme programları da var. Dilerseniz diyetisyeninizle birlikte yaşam şeklinize adapte edilmiş programlarla daha kolay kilo verebilirsiniz. Ev hanımları için zayıflama yöntemleri ve ev hanımları için diyet önerilerini uzmanından öğrenerek daha hızlı ve kolay zayıflayabilirsiniz.

[widget-89]

Yorum Yap