Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Düzenli Sindirim ve Sağlıklı Bağırsaklar İçin 7 Öneri

Yediklerinizi Çabucak Yakmak İster Misiniz? Sindirimi Hızlandırmak İçin Öneriler!

Kilo almanın en önemli nedenleri arasında yavaş bir sindirim sistemi ve düzensiz çalışan bağırsaklar yer alır. Kabızlık, şişkinlik ve mide rahatsızlıklarının da tetikleyicisi olan bu sorunlar kişinin hayatını sosyal ve psikolojik anlamda etkiler. 

Huzursuzluk ve kaygı yaratmanın yanında sağlık sorunlarına da neden olan sindirim sisteminin düzgün bir şekilde çalışması için beslenmeye ve egzersiz yapmaya özen göstermek çok önemli. Peki sindirim nasıl hızlandırılır? Sindirimi hızlandırmak için neler tüketilmeli? Sindirimi hızlandırma ve bağırsakları çalıştırmak için uzman önerileri şunlar:

1. İşlenmemiş gıdalar tüketin.

Sindirim nasıl hızlandırılır diyorsanız işlenmiş gıdalardan uzak durmalısınız. İşlenmiş gıdalarda trans yağlar, katkı maddeleri ve yapay tatlandırıcılar olduğu için bunların sindirilmesi uzun sürmektedir.

Çoğu da sindirilemeyerek vücutta kalan işlenmiş gıdalar, bölgesel yağlanma olarak size dönüş yaparlar. Bağırsakları ne çalıştırır sorunuzun da tam olarak cevabı bu.

2. Lifli gıdalar tüketin.

Bağırsakları çalıştırma amacınız varsa yüksek lif içeren besinlerden rahatça tüketebilirsiniz. Bağırsak hareketlerini tetikleyen lifli gıdalar, sindirim sorunlarını da ortadan kaldırır.

Kayısı, elma portakal, böğürtlen, kiraz, şeftali, greyfurt, ananas, armut, üzüm, buğday kepeği yulaf kepeği, kuru havuç, bezelye, soya fasulyesi, fıstık, kuru şeftali, badem, mercimek, arpa unu lif zengini gıdalardan. Sindirimi hızlandırma özellikleriyle kilo vermeyi de kolaylaştıracaklar.

[widget-87]

3. Sağlıklı yağlar kullanın.

Bağırsakları ne çalıştırır ya da sindirim nasıl hızlandırılır diyorsanız yeterli yağ tüketiminin besinlerin emilimini arttırdığını ve sindirimi hızlandırdığını bilmelisiniz.

Bağırsak iltihaplarına karşı da omega-3 yağ asitlerini içeren besinler tüketebilirsiniz. Ayçiçek yağı kullanmamaya ve yiyeceklerinizi kızartmamaya özen gösterin. Sindirimi hızlandırma doğru yağları kullanmakla mümkündür.

4. Su için.

Bağırsakları çalıştıran şeyler arasında en önemlisi su elbette. Az su içmenin kabızlığa neden olduğu düşünüldüğünde su içmenin ne kadar faydalı olduğunu anlayabiliriz.

Su ile birlikte yeşil çay, taze sıkılmış meyve suları, kafeinsiz içecekler de sindirimi hızlandırmak için başvurabileceğiniz sağlıklı tercihlerden olacaktır. Sindirimi hızlandırma amacıyla bol su tüketirseniz aynı zamanda kolay kilo verdiğinizi de göreceksiniz.

5. Stres yapmayın.

Bağırsakları çalıştıran yiyecekler dışında stres kontrolü yaparak da sindirimi düzenleyebilirsiniz. Stresin sindirimi yavaşlatması gibi bir etkisi olduğu için stresinizi yönetemediğinizde huzursuz bağırsak sendromu, ülser ve kabızlık sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz.

Sindirimi hızlandırma ve bağırsakları çalıştırma amacıyla stresle baş etmeyi öğrenmek yararlı olabilir. Stres unsurlarından uzaklaşmak da sindirim semptomlarını iyileştirebilir.

6. Çiğneme süresini uzun tutun.

Sindirimi hızlandırmak için yiyecekleri uzun süre çiğnemeye özen gösterin. Böylece besinlerin daha iyi parçalanmasını, kolayca sindirilebilir hale gelmesini sağlarsınız.

Çiğnemeyi uzun tuttuğunuzda mideniz de yiyeceklerin doğru şekilde karıştırılması için gerekli olan tükürüğü üretir. Bağırsakları ne çalıştırır diyorsanız bu yöntemi de deneyin.

7. Egzersiz yapın.

Sindirim nasıl hızlandırılır diyorsanız egzersiz yapmayı ihmal etmemenizi öneririz. Düzenli spor yapmak sindiriminizi düzenlemede yardımcı olur ve kabızlık semptomlarını azaltabilir.

Bağırsaklardaki iltihaplanmayı önleyen ve varsa azaltan düzenli egzersiz sayesinde vücuttaki yağların atılması da kolaylaşır, tüketilen besinler daha sağlıklı bir şekilde değerlendirilmiş olur.

Sindirimi hızlandırma amacıyla sigara içme ve alkol alma gibi alışkanlıklarınıza da son vermelisiniz. Geç saatlerde yemek yiyorsanız bu alışkanlığı bırakmalısınız. Sindirim nasıl hızlandırılır diye düşünüyorsanız elma sirkesi, keten tohumu, tarçın, acıbiber, zencefil, ananas, mate çayı, kafein, balık, turp, hardal, biberiye, yeşilçay, kuru meyve, süt ve süt ürünleri tüketmelisiniz. 

Sindirim sistemi nasıl hızlandırılır ya da sindirimi hızlandırmak için hangi besinler tüketilir diyorsanız greyfurt, brokoli, ıspanak, kereviz, salatalık ve kuru baklagiller mutlaka mutfağınızda olsun.

Sağlıklı beslenmeyi alışkanlık haline getirdiğinizde sindirim sisteminizin daha hızlı çalıştığını göreceksiniz. Bağırsakları ne çalıştırır ya da sindirim nasıl hızlandırılır sorularınızı diyetisyenlere de sorabilirsiniz. Sağlıklı tercihler yaparak dengeli ve huzurlu bir bedene sahip olabilirsiniz.

[widget-91]

Yorum Yap