Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Ramazanda Dikkat Edilmesi Gereken 4 Önemli Nokta – Diyetisyen Yağmur Yaşar

Ramazanda Dikkat Edilmesi Gereken 4 Önemli Nokta – Diyetisyen Yağmur Yaşar

11 ay duygusal açlığa ve ihtiyaç fazlası yemek yemeğe maruz kalan bedenimiz için Ramazan ayı harika bir detoks ayıdır.15-16 saat açlık ve susuzluk sayesinde gastrointestinal sistemimiz dinleniyor. Vücudumuzdaki hasarlı hücreler otofaji dediğimiz kendi kendini sindirme yoluyla ortadan kalkıyor ve yolumuza sağlıklı hücrelerimizle devam etme şansımız doğuyor. Oruçla beraber vücudumuz daha iyi detoksifikasyon yapıyor ve uzun süre varlığını koruyan ağır metalleri vücuttan uzaklaştırıyor. Bu yüzden oruca başladığımız ilk birkaç gün zorluk yaşayabiliyoruz. Ama merak etmeyin vücudumuz kendini temizliyor.

Oruç tutarken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar var;

1.Bunlardan en önemlisi 00-3:00 arası derin uyku.

Çoğu kişi iftardan sahura kadar uyumamayı tercih ediyor. Bu şekilde hem daha iyi besin tüketeceğini hem de su içeceğini düşünüyor. Bazı insanlar da sahura uyanamamaktan korktuğu için uyumamayı tercih ediyor.

Ancak unutulmamalıdır ki yediğimiz yemekler birkaç saat içinde kullanılır. İhtiyaç fazlası yediğimiz her şey yağ olarak depolanır. Bir öğün bizi 16 değil 24 saat bile sorunsuz idare edebilir. Bize  ‘’yemek yemen lazım, yoksa aç kalacaksın’’ emrini veren beynimizdir. Sahura uyanamazsak bile sorun olmaz, her şekilde tutabileceğimizi düşünürsek oruç tutmak kolaylaşacaktır.

00-3:00 arasında derin uykuda olmazsak ertesi gün kendimizi kötü hissederiz, iştah metabolizmamızı kontrol edemeyiz, tansiyonumuzda oynamalar olur, bağışıklığımız düşer, yorgun ve halsiz oluruz, orucun vücudu onarma durumundan yeterince faydalanamayız, stresimiz daha fazla olur, fazla bir şey yememiş olsak bile kilo alabiliriz… Bu yüzden erken yatıp, sahura vaktinde kalkmak çok önemlidir.

2.Dikkat edilmesi gereken ikinci nokta iftara bir sıvıyla başlamak ve akabinde 15dk mola vermek.

Orucu suyla yanında hurma ya da zeytinle açabiliriz ve daha sonra bir çorba içebiliriz. Ama çorbadan sonra muhakkak 15 dakika sofradan uzaklaşarak tokluk sinyalinin salgılanmasını sağlamalıyız. Midemizin uzun süre açlıktan sonra aniden yemekle dolmaması bizi daha iyi hissettirecektir.

[widget-87]

3.Dikkat edilmesi gereken üçüncü nokta besin ögesi kombinasyonu.

Çorbadan sonra ana yemek olarak kızartma içeren yemeklere ağırlık vermeden tabağımızda protein kaynaklarına,  sebze içeren yemekler ya da salatalara ve bir de karbonhidrat kaynaklarına mutlaka yer vermemiz gerekiyor.

4.Dikkat edilmesi gereken dördüncü durum su tüketimi.

İftarı en fazla 1 bardak suyla açıp çorba içtikten sonra 15 dakikalık molada litrelerce suya yer vermememiz gerekiyor. Moladan sonra 1 bardak suyu 15 dakikaya yayarak tüketebilirsiniz. Tekrar yemeğe oturduğumuzda çok fazla sıvı gıdaya yer vermeden yemekten en erken 1 saat sonra sıvı içecekleri tüketmeye başlayabiliriz.

Unutmayalım ki iftarda uzun süre açlık yaşadığımızı ve yarın da açlık yaşayacağımızı düşünmek, yeme isteğimizi etkiler. İftarda yemek yerken az önce yemek yemişiz gibi aceleci olmamamız gerekiyor, sahur için de ne tüketirsek tüketelim vücudumuzun açlıkla baş edecek güçte olduğunu kendimize tekrarlamamız gerekiyor. Bu söylediklerime dikkat ederek ve ölçülü olarak dilediğimizi yiyebiliriz.

Herkese sağlık getiren hayırlı Ramazanlar diliyorum.

Yazar: Diyetisyen Yağmur Yaşar

[widget-27]

Yorum Yap