Randevu Al
Randevu Al +90 (850) 532 33 44
Diyetisyen Misin?

Diyet Uzmanı - Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Merkezi

Bağışıklığı Güçlendirmek İçin Beslenme Önerileri

Korona Virüse Karşı Bağışıklığınızı Güçlendirin!

Ülkemizin son günlerde yaşadığı virüs tehdidinden dolayı hepimiz endişe içindeyiz. Bu endişemiz bazen panik boyutuna ulaşsa da sakin olup elimizden geleni yapmaya özen göstermeliyiz. Yapılabilecekler arasında en önemli adımlardan bir tanesi bağışıklığı güçlendirmek için doğru beslenmektir.

Vaktimizin evde geçtiği şu günlerde mutfakla olan ilişkilerimizi doğru yönde kullanmakta fayda var. Doğru besin hazırlama ve pişirme için tam bir fırsat!

Sebzeler ve meyveler bu dönemde bağışıklığımızın en iyi dostudur. Bu nedenle her gün 2-3 avuç dolusu taze meyve ve her öğünde sebze tüketmeliyiz. Yemeğin kendisi sebze olabileceği gibi et yemeklerinizin yanında da bolca salata tüketebilirsiniz. Salataların bol yeşillikli olması ve limonla zenginleştirilmesi C vitamini bakımından önemlidir. Sebzeleri ve meyveleri seçerken vücuda daha yararlı olmasını istiyorsak mutlaka mevsime uygun olanları seçmek gerekir. Mevsimin sebze ve meyvesinde vitamin değeri her zaman daha yüksektir. Diğer önemli konu sebze ve meyvelerin iyi yıkanmasıdır. Akan suyun altında iyice yıkanmalıdır. Uygun sebze ve meyveler sirkeli suda bekletilmelidir.

 

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerde bazı vitamin ve mineraller daha ön plana çıkmaktadır.

A Vitamini: Yağda çözünen bir vitamindir. Enfeksiyonlardan korunmada önemli bir vitamindir. Organ etleri, peynir, yumurta, turuncu sebze ve meyvelerde bulunur. Yağda eriyen bir vitamin olduğundan bu besinleri tüketirken çok az da olsa yağla tüketmek gerekir.

B6 Vitamini: Tam tahıllar, kuru yemişler, et-balık, patates ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. Kansızlığın giderilmesi ve direncin artmasına yardımcıdır.

C Vitamini: Bütün üzümsü meyveler, turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler, biber en zengin kaynaklarındandır. Yetersizliğinde halsizlik, vücut direncinde azalma, kas ağrıları görülebilir. Bu nedenle her gün bu kaynaklar tüketilmelidir.

D Vitamin: En önemli kaynağı güneştir. Kış döneminde yeterli güneş alınamadığı için vitamin desteği almakta yarar var. Kan ölçümüne göre takviye yapılmalıdır.

[widget-87]

E Vitamini: En önemli kaynağı yağlardır. Kavurma işlemlerinde yağlar yandığı için değerini kaybeder. Zeytinyağı en ideal kaynaktır. Bu nedenle salatalarda ve yemeklerin üzerinde zeytinyağı kullanılmalıdır. Yeşil yapraklı sebzeler ve bir miktar etlerde de bulunur. Enfeksiyonlara karşı direnci arttırır ve C vitaminini korur.

Bakır: Organ etleri, kabuklu deniz ürünleri, kuru baklagiller, kuru yemişler ve tam tahıllar iyi kaynaklardır. Yetersizliğinde yara iyileşmesinde gecikme ve immün yetersizlik görülebilir

Demir: Kırmızı ette, yumurta, deniz ürünleri, tahıllar ve kuru yemişlerde bulunur. Yetersizliği özellikle kadınlarda sık görülür. Solunum ve oksidasyonda önemli rol oynar.

Bu vitamin kaynaklarını düzenli almaya özen göstermek gerekir.

Sıvı alımı metabolizmanın düzgün çalışması için önemli gereksinimlerden biridir. Sıvı alımı için en iyi kaynak sudur. Evde hareketsiz kalsak ta günde 1,5-2 lt . kadar su içmek gerekir.

Hormonların düzgün çalışıp vücudun kendini iyileştirip yenilemesi için düzenli uyku önemlidir. “Nasılsa evdeyim.” deyip uyku düzenini bozmamak gerekir. Günde ortalama 7 saat uyumaya özen gösterilmelidir.

Sağlık dolu günler dileklerimle…

Yazar: Diyetisyen Deniz Şafak

[widget-33]

Yorum Yap